ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری دو تجمع کارگری در اهواز و تهران

نزديک به ۴۰۰ نفر از

نزديک به ۴۰۰ نفر از کارگران کارخانه «لوله‌سازی اهواز» در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق و عيدی در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، آقايار حسينی، دبير خانه کارگر اهواز گفت: «مسئولان استانی، متأسفانه در خصوص پيگيری مطالبات کارگران عکس‌العملی ندارند.»

وی افزود: «از مسئولان محلی و کشوری انتظار می‌رود با حساسيت بيشتری وضعيت اين کارخانه و کارگرانش را مورد نظر داشته و با اقدامات پيشگيرانه از ورشکستگی و فروش دارايی‌های اين شرکت که نهايتا به بيکاری کارگران آن منجر خواهد شد جلوگيری کنند تا اين شرکت به سرنوشتی مشابه شرکت لوله‌سازی خوزستان دچار نشود.»

همچنين در رويدادی مشابه شماری از کارگران شرکت مهندسی آب و خاک ايران در اعتراض به نحوه محاسبات بازخريد خدمت‌شان مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی در تهران تجمع کردند.

جعفر سبحانی، مشاور رئيس سازمان خصوصی‌سازی اعتراض اين کارگران را ناشی از «عملی نشدن وعده  کارفرما در زمينه خريد خدمت آنان ذکر کرد.»

وی گفت: «کارفرمای شرکت آب و خاک قبل از خصوصی‌سازی برای اصلاح ساختار نيروی کار شرکت به اين دسته از کارگران، وعده پرداخت سه ماه حقوق به ازای هر سال خدمت را داده بود که متأسفانه اخيرا که قرار است اين واحد به بخش خصوصی واگذار شود طبق اظهارات کارگران، کارفرمای جديد تمايلی به پرداخت سنواتی معادل سه ماه حقوق به ازای هر سال از خود نشان نمی‌دهد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.