ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامزدی اولین تراجنسیتی برای انتخابات پارلمان هند

یک تراجنسیتی به واسطه قانون جدید هند، به عنوان «جنس سوم» در انتخابات پارلمانی هند کاندید شد.

جنسیت او اکنون به عنوان «نه زن»-«نه مرد»، با نام «دیگری» وجه قانونی دارد. او اکنون می‌تواند برای نخستین بار نامزد انتخابات پارلمانی باشد. پاهاراتی کاناما، زنی ۵۳ ساله‌ و تراجنسیتی است و از آنجا که دولت هند «جنس سوم» را به رسمیت شناخته، فرصت پیدا کرده است تا نامزد مستقل یکی از کرسی‌های پارلمان هند شود.

پاهاراتی کاناما در بازار با زنان فروشنده صحبت می‌کند، او کمپین خود را از خیابان آغاز کرده است

پاهاراتی کاناما، بیش از ده سال است که برای به دست آوردن حقوق برابر تلاش می‌کند و اکنون او اولین فرد تراجنسیتی است که با قانون جدید هند، به عنوان «جنس سوم» در انتخابات پارلمانی هند نامزد شده است. او اکنون نامزد مستقل برای کرسی شهرستان مادورای در ایالت تامیل نادو است.

دیوان عالی کشور هند، روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین، وجود «جنس سوم» را به رسمیت شناخت.

دیوان عالی کشور هند، روز سه‌شنبه (۱۵آوریل / ۲۶ فروردین)، وجود «جنس سوم» را به رسمیت شناخت و این قانون جدید راه را برای حضور سیاسی پاهاراتی کاناما باز کرد.

پاهاراتی کاناما از مردم هند انتظار پذیرش موقعیت جدید افراد تراجنسیتی را دارد. اما او می‌داند که راه دشواری پیش رو دارد و هنوز باید برای پذیرش «جنس سوم» در فضای فرهنگی اجتماعی کشورش تلاش کند. او می‌گوید: «حتی زمانی که مردم خودشان به دیدن من می‌آیند، مشخص است که پیش‌داوری‌هایی دارند. تنها زمانی که صحبت‌ها و برنامه‌های من را می‌شنوند، می‌توانند از این واقعیت بگذرند که من یک تراجنسیتی هستم.»

پاهاراتی کاناما در سال ۲۰۰۴ به نزدیکان خود اعلام کرد که یک تراجنسیتی است و می‌خواهد به عنوان زن زندگی کند. از‌‌ همان سال او به عنوان کنشگر حقوق تراجنسیتی‌ها در هند شناخته شد.

پیش از سال ۲۰۰۴، پاهاراتی در لباس مردانه و در مسند بازاریاب و کار‌شناس فروش در بانک کار می‌کرد. او که مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دارد، همیشه می‌دانسته که باید به عنوان زن زندگی کند و اکنون خوشحال است که دنیای «کت و شلوار» را‌‌ رها کرده و در خیابان‌ها به دنبال ایجاد تغییر در فضای اجتماع پیرامون خود است.

شعار کمپین او مبارزه با فساد دولتی، ایجاد موقعیت‌های بهتر برای جوانان، ایجاد فرصت‌های اشتغال برای مردم مادورای، کمک به کارگران این ایالت صنعتی، تضمین بین‌المللی کردن فرودگاه مادورای، مبارزه با تبعیض علیه زنان و افراد تراجنسیتی و شناخت بیشتر تبعیض بر اساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی است.

تراجنسیتی‌ها در هند هم مانند سایر کشور‌ها برای یافتن شغل مناسب مشکلات بسیاری دارند. همچنین هورمون درمانی مداوم و هزینه انواع عمل‌های تغییر جنسیت، بسیار زیاد است.

پاهاراتی کاناما، بودجه انتخاباتی یا ثروت چندانی ندارد. تراجنسیتی‌ها در هند هم مانند سایر کشور‌ها برای یافتن شغل مناسب مشکلات بسیاری دارند. همچنین هورمون درمانی مداوم و هزینه انواع عمل‌های تغییر جنسیت، بسیار زیاد است. پاهاراتی در حال حاضر می‌خواهد کمپین خود را با استراتژی معرفی به تمام رای‌دهندگان شهرستانش شروع کند. او به مغازه‌ها، مراکز مذهبی، کلوپ‌های ورزشی سر می‌زند. گاهی هم ناچار است، درب منزل مردم را بزند و خود و برنامه‌هایش را به رای‌دهندگان معرفی می‌کند.

پاهاراتی به شوخی می‌گوید: «ما تراجنسیتی‌ها تعهد خانواده و بچه نداریم، برای همین قادر هستیم که زمان‌مان را برای خدمت به مردم و حل مشکلات مردم اختصاص دهیم.»

این اولین بار نیست که پاهاراتی کاناما نامزد سمتی در خدمات دولتی شده است. پیش از این‌که دیوان عالی هند «جنس سوم» را به رسمیت بشناسد، پاهاراتی کاناما برای سمت شهرداری شهر خود، نامزد شد.  این کار او بحرانی اداری ایجاد کرد. ستاد برگزاری انتخابات شهرداری و شورای شهر، نمی‌دانست که جنسیت پاهاراتی را چطور به صورت قانونی ثبت کند و به همین علت، نامزدی او را قبول نکردند.

پاهاراتی کاناما، از حکم دیوان عالی هند در مورد به رسمیت شناختن جنسیت افرادی که نه زن هستند و نه مرد، خوشحال است. او این حکم را «نقطه عطفی» در تاریخ هند می‌داند و امیدوار است که مشارکت افراد تراجنسیتی در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، راه حلی در برابر تعصباتی باشد که سال‌ها حضور اجتماعی افراد را، با وجود گوناگونی جنسیتی‌شان، با دشواری مواجه کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افت و خیز قوانین هند در برخورد با افراد دگرباش جنسی | IRQO

    […] منبع: http://www.radiozamaneh.com/139609 […]