ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۲ میلیون ماهی در سد فشافویه

رها شدن فاصلاب در سد فشافویه در شهرستان اسلامشهر باعث مرگ بیش از ۲ میلیون ماهی شده است.

رها شدن فاضلاب در سد فشافویه در شهرستان اسلام‌شهر باعث مرگ بیش از ۲ میلیون ماهی شده است.

ورود فاضلاب به سد فشافویه باعث مرگ ۲ میلیون ماهی شد

محسن شوکتی، رییس اداره محیط زیست شهرستان ری در استان تهران، روز چهارشنبه، ۳ اردیبهشت، به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اعلام کرد برابر اطلاعات دریافتی طی چند روز گذشته بیش از ۳۰ تن ماهی در سد فشافویه شهرستان اسلامشهر به دلیل ورود فاضلاب خام شهرک واوان تلف شدند.

او با بیان این‌که در سد فشافویه پرورش کپورماهیان، آمور، ماهی آزاد، سیلور و انواع دیگر ماهیان انجام می‌شود، گفت: « متاسفانه تا روز سه‌شنبه حدود ۲ میلیون قطعه ماهی مرده از این سد جمع‌آوری شده است. از سوی دیگر کل سد که وسعتی حدود ۲۰۰ هکتار دارد به شدت آلوده شده است و آب آن دیگر قابل استفاده نیست».

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره به این‌که سد فشافویه برای آب آشامیدنی دام، کشاورزی و پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود:«چاه‌های آب شرب هم در اطراف این سد وجود دارد که قطعا آلودگی آب این سد می‌تواند بر آب شرب این منطقه تاثیر منفی بگذارد».

این شهرک پیش از این فاضلاب خام را با کانال آبی مخلوط و پس از آن وارد دریاچه «شهرک سینمایی دفاع مقدس» و سپس سد فشافویه می‌کرد. اما اخیرا با قطع این کانال آب، فاضلاب خام به طور مستقیم وارد این سد شد که باعث افزایش شدید آلودگی و ایجاد فاجعه زیست‌محیطی در منطقه شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری، با تاکید بر این‌که شهرک مسکونی واوان باید مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب باشد، گفت:«شرکت آب و فاضلاب منطقه حدود ۶۰ درصد احداث تصفیه فاضلاب این شهرک را به پیش برد اما پس از آن به دلیل آنچه که نداشتن بودجه عنوان کرده‌اند کار را متوقف کرده است».

در پی این آلودگی شدید، جلسه‌ای برگزار و مقرر شد اداره محیط زیست شهرستان ری نسبت به شکایت از فرمانداری اسلامشهر و سایر مسئولان مربوط به دلیل کوتاهی در جلوگیری از آلودگی این سد اقدام کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.