ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا به چهار کشور نزدیک روسیه سرباز می‌فرستد

ایالات متحده آمریکا با توجه به

ایالات متحده آمریکا با توجه به تنش میان روسیه و اوکراین بر سر کریمه، نزدیک ۶۰۰ سرباز را برای مانور نظامی به لهستان و سه کشور حوزه دریای بالتیک می‌فرستد.

سربازان آمریکایی در لهستان (عکس از آرشیو)

به‌گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز سه‌شنبه (۲۳ آوریل / ۲ اردی‌بهشت) اعلام کرد که به‌منظور حضور در اروپای شرقی۱۵۰ سرباز به هر یک از چهار کشور اروپای شرقی هدف خود می‌فرستد.

دریادار جان کربی، سخنگوی  پنتاگون، گفته است که اعزام سربازان آمریکایی «پیامی روشن» به متحدان اروپایی آمریکا می‌فرستد مبنی بر این که ایالات متحده تعهدات خود را در قبال اروپا «بسیار جدی» می‌گیرد.

قرار است تمرین‌های نظامی همراه با نیروهای آمریکایی در لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی، کشورهای نزدیک به اوکراین و روسیه، به انجام برسند.

این اقدام آمریکا، بخشی از تصمیم گسترش حضور نظامی «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»، ناتو، در اروپای شرقی در واکنش به بحران کریمه است.

روسیه پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اوکراین، در پی برگزاری همه‌پرسی در این شبه‌جزیره، آن را رسماَ‌ به خاک خود الحاق کرد.

این اقدام موجب تنشی ادامه‌دار میان کشورهای غربی و روسیه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.