ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای شاهرخ زمانی و وضعیت زندان رجایی شهر‎

شاهرخ زمانی، فعال کارگری زندانی، هنوز در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

شاهرخ زمانی، فعال کارگری زندانی که در پی از سر گرفتن اعتصاب غذای خود و وخامت وضعیت جسمی، طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۳۰ و ۳۱ فروردین‌، به بهداری زندان رجایی‌شهرکرج منتقل شد، هنوز در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

این زندانی سیاسی، که به شدت وزن کم کرده و علاوه بر تاری دید، دچار افت شدید فشار خون نیز هست، اجازه تزریق سرم را به پزشکان بهداری نداده و به بند خود بازگشته است.

این فعال کارگری که روز هفدهم اسفند ۱۳۹۲ در همبستگی با دراویش گنابادی و اعتراض به انتقال آنها به زندان رجایی شهر، سه روز دست به اعتصاب غذا زده بود، در روز ۲۰ اسفند توسط مسئولان زندان رجایی‌شهر به بهانه انتقال به دادگاه به واحد سه قزلحصار تبعید شد.

وی از همان روز تبعید به زندان قزل‌حصار کرج اعتصاب غذای خود را با درخواست بازگشت به بند سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج به‌شکل نامحدود ادامه داد و تا روز ۲۵ فروردین که به زندان رجایی‌شهر بازگشت به مدت ۳۹ روز در اعتصاب غذا بود.

وی روز ۲۶ فروردین‌ماه پس از سپری کردن ۲۴ ساعت در قرنطینه زندان رجایی‌شهر با تهدید ماه‌محمد مردانی، رئیس زندان گوهردشت، به سالن ۸ بند سه زندان رجایی شهر منتقل شد.

زندانیان رجایی‌شهر به این سالن، «بند خطرناک» می‌گویند. در پی انتقال به سالن  ۸ بند سه  شاهرخ زمانی دوباره اعلام کرد به اعتصاب خود تا برگراندن وی به سالن ۱۲ ادامه خواهد داد.

این فعال حقوق کارگران سال ۹۲ دستگیر و به اتهام اقدام علیه امینت ملی به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

معمولاً زندانیان سیاسی  معترض را به عنوان تنبیه از زندان اوین به سالن ۱۲ زندان گوهردشت منتقل می‌کنند. حدود هشت ماه پیش دراین بند زندانیان مجمع عمومی تشکیل داده بودند و سه نفر را به نمایندگی از خود برای پی‌گیری خواسته هایشان انتخاب کردند. یکی از آنها شاهرخ زمانی و دیگری سیمکو خلقتی است. سیمکو خلقتی دو ماه پیش به اوین منتقل شد و در جریان ضرب وشتم بند ۳۵۰ اوین، یکی از افرادی بود که به شدت کتک خورد.

«رادیو زمانه» با محمد اشرفی، سخنگوی  کمیته حمایت از شاهرخ زمانی، و نیما پوریعقوب، فعال حقوق بشر، به گفت‌وگو نشسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.