ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«يک ‌ميليون نفر در طرح بيمه همگانی ثبت ‌نام کرده‌اند»

در طی چهار روزی که

در طی چهار روزی که از آغاز ثبت نام بیمه همگانی می‌گذرد، بيش از يک ميليون نفر در این طرح رايگان ثبت ‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ربيعی روز پنج‌شنبه چهارمارديبهشت‌ماه ضمن اعلام این خبر گفت: «سازمان بيمه سلامت آمادگی دارد افرادی را که ثبت نام می‌کنند تحت پوشش بيمه رايگان درمانی قرار دهد و اين افراد هيچ مبلغی را نبايد بابت دريافت خدمات درمانی پرداخت کنند.»

پیش از این، مهدی میرشاه ولد، سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفته بود ثبت نام اولیه برای این بیمه از تاریخ اول تا ۳۱اردیبهشت ماه انجام می‌شود، اما کسانی که طی این یک ماه موفق به ثبت نام نشوند، می‌توانند پس از آن نیز مراجعه کنند.

پس از ثبت نام، متقاضی می‌تواند از روی فهرست دفاتر پیشخوان دولت یا نمایندگی‌های سازمان بیمه سلامت نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت به محل اقامت خود را انتخاب کند و با وارد کردن شماره تلفن همراه و ثابت خود در سامانه ثبت نام اولیه را تکمیل کند.

قرار است حق بیمه افراد بر اساس این طرح به‌طور کامل از طرف دولت و از محل هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شود که حدود ۲۵۸هزار تومان برای یک سال است.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است «بيشترين رقم هدفمندی يارانه‌ها در اختيار بخش سلامت و بيمه‌ها قرار می‌گيرد.»

تخمین زده می‌شود که ۱۲تا ۱۳‌میلیون‌ نفر فاقد خدمات بیمه پایه سلامت باشند و در گام نخست پنج تا شش‌میلیون‌نفر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. به این ترتیب بازهم جمعیتی بیش از شش‌میلیون‌ نفر خارج از چتر بیمه می‌مانند حال آنکه وزیر کار از بیمه‌شدن تمام ایرانیان سخن گفته است.

نظام بیمه تأمین اجتماعی در ایران با مشکلات فراوانی روبه‌رو است. در ایران پوشش بیمه تأمین اجتماعی فراگیر نیست و تنها بخش کمی از هزینه‌های درمانی فرد تحت پوشش را می‌پردازد. از سوی دیگر بسیاری از پزشکان متخصص و مراکز درمانی نیز از قبول بیمه تأمین اجتماعی اجتناب می‌کنند.

دولت ایران در سال‌های گذشته، خلاف آنچه در اصل ۲۹ قانون اساسی موظف به انجام آن شده است، کوشیده از حجم بودجه خدمات درمانی خود بکاهد و نظام تأمین اجتماعی را بیش از پیش به بخش خصوصی وابسته کند.

همچنین، بهره‌گیری از خدمات درمانی بیمه‌های خصوصی نیز نیاز به پشت سر گذاشتن روند پیچیده اداری دارد که همین امر شرایط فرد بیمار را دشوار‌تر می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.