ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش وزارت ارشاد به مستند «من روحانی هستم»

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به مستند «من روحانی هستم»، مجموعه رسانه‌ای سپاه پاسداران را به بحران‌آفرینی متهم کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین واکنش‌اش به مستند «من روحانی هستم» مجموعه رسانه‌ای سپاه پاسداران را به تحریف حقایق، برجسته کردن موضوعات حاشیه‌ای و تلاش برای انشقاق در جامعه و برخوردار نبودن از پایگاه اجتماعی متهم کرد.

پوستر تبلیغی مستند «من روحانی هستم»

بابک دربیکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا به او انجام داده، به مستند «من روحانی هستم» از محصولات گروه چندرسانه‌ای شفق، از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران واکنش نشان داد. به گفته مشاور وزیر ارشاد سازندگان این مستند تلاش می‌کنند با زیر سؤال بردن شعارهای حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مشی دولت را به چالش بکشند.

مستند «من روحانی هستم» در اسفند ماه ۱۳۹۲ به شکل سی‌دی‌هایی با قیمت ارزان در سطح کشور توزیع شد و در هفته‌ای که گذشت تنش‌ها و حاشیه‌هایی به وجود آورد: نمایش این فیلم در برخی دانشگاه‌ها ممنوع شد و همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل)، در دیدار با اعضای تشکل‌های کارگری و بسیج کارگران، به پخش سی‌دی «من روحانی هستم» اشاره کرد و گفت برخی‌ها مشی مارکسیستی دارند و برای کوبیدن دولت به هر کاری دست می‌زنند.

بابک دربیکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازندگان مستند «من روحانی هستم» را به همسویی با معاندان و براندازان متهم کرد. او گفت: «اگر قرار بود جامعه با این‌چنین سیاه و سفید جلوه‌دادن‌ها، فضای ذهنی‌اش تغییر کند، ممکن بود مردم یا در انتخابات رأی ندهند و یا فقط به یک تفکر خاص رأی بدهند که این دقیقاً قصد‌‌ همان براندازان و معاندان است. این افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند که مردم بیش از هر چیز با انتخابات خرداد ۹۲، بر این تأکید کرده‌اند که سیاست از جنس خاکستری‌ است و منافع ملی و حفظ کشور برای آن‌ها از منافع فردی یا گروهی اهمیت بیشتری دارد.»

بابک دربیکی همچنین سازندگان مستند «من روحانی هستم» را به «سیاه‌نمایی» و «تلاش برای حذف نخبگان نظام»، «تخریب چهره‌های انقلاب» و «بحران‌سازی در سطح جامعه» متهم کرد.

مستند «من روحانی هستم» تلاش می‌کند تماشاگر را در یک فیلم تبلیغی به این نتیجه برساند که حسن روحانی به دلیل رویکرد سازشکارانه‌اش صلاحیت مدیریت برنامه هسته‌ای و مذاکره با غرب را ندارد.

بابک دربیکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت جریانی که از سازندگان مستند «من روحانی هستم» حمایت می‌کند، اگر موفق به بحران‌سازی نشوند، ممکن است افرادی را به هیجان بیاورند و به خیابان‌ها بریزند.

مجتمع رسانه‌ای «اطلس» که پایگاه‌های خبری وابسته به سپاه پاسداران را اداره می‌کند، سی‌دی «من روحانی هستم» را تولید و توزیع کرده است.

مشاور وزیر ارشاد گفت دولت در پی آرامش و عقلانیت است. به این جهت قصد ندارد سازندگان مستند «من روحانی هستم» را از طریق قوه قضائیه مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

بخش عمده‌ای از مستند «من روحانی هستم» به زندگی سیاسی حسن روحانی در طی ۵۰ سال اختصاص دارد.

معصومه نبوی کارگردانی این فیلم را به عهده داشته است. او در گفت‌و گو با خبرگزاری مهر ادعا می‌کند که سازندگان مستند «من روحانی هستم» در تهیه این فیلم از «اسناد و مدارک کشور»، از جمله از خاطرات هاشمی رفسنجانی، بهره گرفته‌اند. او می‌گوید هیچیک از نزدیکان حسن روحانی و حتی رقیبان و مخالفان او حاضر نبودند در این مستند همکاری کنند.

خانم نبوی گفته است: «ما این مستند را انتقادی نمی‌دانیم. برداشت ما این است که در این مستند بیشتر به نقاط قوت در زندگی آقای روحانی پرداخته شده که این نقاط قوت را کمتر کسانی می‌دانست.»

در این میان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هم در مراسم گشایش بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران که امروز سه‌شنبه ۹ اردیبهشت (۲۹ آوریل) برگزار شد، در سخنانی، بدون نام بردن از مستند «من روحانی هستم» گفته است: «ما از همه می‌خواهیم تا با شناسنامه سخن گفته و با نام جناح خود حرف بزنند و هرگز سخن خود را با نام ملت ایران بیان نکنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    احمدی مقدم هم به حامیان رییس جمهوری پیوست: نقدها علیه دولت منصفانه نیست!!

  • neda

    از دیگر مواردی که در این مستند مطرح می‌شود نقش آقای روحانی در «ماجرای ۹۹ نفر» است. ماجرای ۹۹ نفر به انتخاب و معرفی میرحسین موسوی برای بار دوم به مجلس برای تصدی پست نخست‌وزیری سال ۱۳۶۴ باز می‌گردد که ۹۹ نفر از نمایندگان وابسته به جناح راست به وی رای اعتماد ندادند. مستند یاد شده می‌گوید که آقای روحانی یکی از این ۹۹ نفر بوده است. در این مستند مطرح می‌شود که آقای روحانی در سال ۱۳۶۵ و پس از نشستن یک هواپیمای ناشناس در فرودگاه قلعه‌مرغی تهران که حامل یک هیات بلندپایه آمریکایی به رهبری رابرت مک‌فارلین، مشاور امنیتی رونالد ریگان، رییس جمهوری وقت آمریکا است از طرف هاشمی رفسنجانی (رییس مجلس وقت) مامور می‌شود تا به دیدار آمریکایی‌ها برود. «من روحانی هستم» ادعا می‌کند که این گروه آمریکایی یک کیک که رویش نقش یک «کلید» طراحی شده، همراه با یک کتاب انجیل (به امضای ریگان) و سلاح‌های مورد نیاز ایران را حمل می‌کرده است. آقای روحانی در سال ۱۳۹۲از نشان «کلید» در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش استفاده می‌کرد!!

  • farid

    عجب تحملی! چه فضای امنی است برای منتقدان!

  • بهنام

    از این مجموعه تحت نظارت سپاه قاچاقچیان پاسدار خواهشمندیم یک فیلم هم در مورد جنایات و فساد مالی ( ولی وقیح ) پوشالی بسازند و با قیمت ارزان در سطح جامعه توزیع نمایند ، باشد تا مورد قبول درگاه واقع گردد .