ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«فقط ۷ درصد از آب دریاچه ارومیه باقی مانده است»

با افزایش سرعت خشک شدن دریاچه ارومیه، در حال حاضر تنها ۷ درصد از آب باقی مانده و ۹۳ درصد آن خشک شده است.

با افزایش سرعت خشک شدن دریاچه ارومیه، در حال حاضر تنها ۷ درصد از آب باقی مانده و ۹۳ درصد آن خشک شده است.

حسن عباس‌نژاد، مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی، با اعلام این خبر گفت:«ظهور پدیده‌ شن و ماسه‌های روان، شیوع انواع بیماری‌ها، تولید کانون‌های ریزگرد، خروج حیات وحش، از بین رفتن گونه‌های آرتمیا اورومیانا (جانداران ریز و سخت‌پوست دریاچه ارومیه) و همچنین غیرقابل استفاده شدن پوشش گیاهی برای گونه های جانوری تاثیر خشک شدن دریاچه بر خرد اقلیم منطقه  است».

عباس‌نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر تصریح کرد:« با توجه به مشکلات پیش رو هر روز از میزان آب دریاچه کم شده و در حال حاضر ۲/۳میلیارد متر مکعب آب در دریاچه ارومیه باقی مانده که به معنای آن است که ۹۳ درصد از آب این سرمایه ملی خشک شده است».

مطابق اندازه‌گیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست، اکنون  میزان شوری آب در دریاچه ارومیه ۴۰۰ گرم در هر لیتر است که تقریبا دو برابر میزان استاندارد آن بوده و به حالت فوق اشباع رسیده است. این وضع نشانگر روند سریع خشک شدن دریاچه ارومیه و افزایش میزان غلظت نمک در آب است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.