ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور ایران: کارگروه ویژه حجاب و عفاف تشکیل شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از تشکیل کارگروه ویژه با همکاری دستگاه‌های مختلف برای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت برای این کار از مشارکت مردم استفاده خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، از تشکیل کارگروه ویژه با همکاری دستگاه‌های مختلف برای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر خبر داد. وی گفت برای این کار از مشارکت مردم استفاده خواهد شد.

صحنه‌ای از برخورد با آنچه در ایران «بدحجابی» خوانده می‌شود (عکس ازآرشیو)

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی ضمن اعلام این خبر در حاشیه رونمایی از بیست عنوان کتاب در حوزه مواد مخدر گفت: «در سال ۹۳ به دنبال آن هستیم تا بحث عفاف و حجاب را به عنوان یکی از دستورات مهم و همچنین بحث امر به معروف و نهی از منکر را با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در دستور کار قرار دهیم.»

قرار است در نشستی با حضور کارشناسان حوزه فرهنگ و اجتماع و دیگر سازمان‌های مرتبط، وجوه اجرایی مباحث مربوط به «عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر» بررسی شوند.

وزیر کشور با اشاره به نقش مردم در مباحث فرهنگی توضیح داد: «اگر نتوانیم در این حوزه از حضور مردم و مشارکت آن‌ها استفاده کنیم، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، ضمن آنکه در تبیین برنامه‌های فرهنگی نقش رسانه‌ها و مطبوعات از جمله رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌های جمعی بسیار حائز اهمیت است.»

در آبان‌ماه سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اجرای طرح «عفاف و حجاب» به وزارت کشور سپرده شده است. حال با گذشت نزدیک به شش ماه از انتشار خبر یادشده، وزیر کشور در حالی از تشکیل کارگروه ویژه حجاب و عفاف می دهد که نیروی انتظامی همچنان فعالیتی گسترده در این حوزه دارد. اوایل هفته جاری، مسعود جعفری‌نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به آغاز طرح «دریا» از برخورد پلیس با زنان «بدپوشش» در سواحل دریا خبر داد. «طرح دریا» برای برخورد با زنان بد حجاب در سواحل ایران است.

فرمانده انتظامی استان مازندران گفته است که در این طرح «بدحجابان و بدپوششان» جریمه نقدی می‌شوند.

قوه قضائیه در نوروز سال ۱۳۹۳ نیز برای افرادی که به دلیل عدم رعایت حجاب متعارف توسط ماموران انتظامی دستگیر شده بودند، جریمه نقدی سنگین در نظر گرفت.

طرح «عفاف و حجاب» که عنوان عامیانه‌اش «گشت ارشاد» است، طرحی است که قانون اجرای آن را به ۲۶ وزارتخانه و سازمان سپرده، اما «گشت ارشاد» با ون‌های مخصوص و پرسنل زن نیروی انتظامی، بیش از هر سازمان دیگری اجرای مفاد ۲۳ بند از طرح یادشده را برعهده گرفته و مسئله حجاب را تبدیل به بحثی امنیتی کرده است.

دخالت سپاه و بسیج در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های  بازرسی و برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به میهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هایی بوده است که بعضی نهادهای نظامی و شبه نظامی حتی پیش از ایجاد گشت ارشاد یا طرح عفاف و حجاب یا حتی همزمان با آن، به کار می‌بستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تمامی این طرحهای آبگوشتی و من درآوردی ، صرفآ به خاطر ترس و وحشت از مردم طراحی و اجرا میگردد تا میادا توقعات مردم زیاد شود و بتوانند نفس راحتی بکشند و مطالبات حقشان را طلب نمایند و راه را برای سرنگونی این نظام فاسد هموار سازند .

  • شهروند درجه سه

    پس این سی و پنج سال وزارت ارشاد اسلامی و این همه سازمانهای تبلیغات اسلامی و روحانیت و مراجع و امام جمعه و صدا و سیما و ... و بسیج و ... ، با آن همه هزینه نجومی چه میکردند و به کجا رسیدند؟