ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت بحرانی محمدرضا پورشجری در ندامتگاه مرکزی کرج

در هفته اخیر، وضعیت جسمی محمدرضا پورشجری زندانی سیاسی که سابقه سکته قلبی دارد بسیار نگران‌کننده است.

محمدرضا پورشجری، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی، حدود دو سال و نیم است که از زندان رجایی شهر به عنوان تنبیه به ندامتگاه مرکزی کرج تبعید شده است.

وضعیت جسمی این زندانی سیاسی با سابقه «سکته قلبی»، «فشار خون»، «قند خون بالا» (که منجر به اخلال در بینایی و عدم تعادل وی هنگام راه رفتن شده)، «ورم غده پروستات»، «سنگ کلیه» و در هفته اخیر «خونریزی معده» بسیار نگران‌کننده است.

محمدرضا پورشجری

گفته می شود پورشجری باید یک سال و نیم پیش تحت عمل قلب باز قرار می گرفت، اما مسئولان زندان و مقامات  قضائی به این نکته توجهی نکرده‌اند. به او اجازه گرفتن وکیل داده نشده است و وکیل تسخیری نیز ندارد.

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، به محمدرضا پورشجری پیشنهاد می شود که با تقاضای عفو از رهبر حکومت اسلامی و امضای ندامت‌نامه، بهبودی در وضعیت خود ایجاد کند و احتمالا آزاد شود، ولی او با پیشنهاد امضای ندامت‌نامه موافقت نمی‌کند.

محمدرضا پورشجری تنها زندانی‌ای نیست که در وضعیت بحرانی جسمانی قرار دارد.

در ندامتگاه کرج، خانواده زندانی حق تحویل دارو به زندانی را ندارد و زندانیان بیمار باید در بازار سیاه زندان، داروهای لازم ازجمله داروی فشار خون و قند خون را، تا سه برابر قیمت موجود در بازار خریداری کنند.

بازار سیاه دارو در داخل زندان به چه معناست؟  وضعیت دارورسانی، درمان و بهداشت ندامتگاه مرکزی کرج چگونه است؟  وضعیت جسمی و درمانی شماری از زندانیان بیمار ازجمله رضا شهابی، محمدرضا پورشجری، حسین کاظمینی بروجردی و مهدی علی‌زاده فخرآبادی در چه شرایطی است؟

این پرسش ها را با شیوا محبوبی فعال حقوق بشر و میترا پور شجری دختر محمدرضا پورشجری زندانی سیاسی در میان گذاشته‌یم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • راديو زمانه : با شیوا محبوبی فعال حقوق بشر و میترا پور شجری دختر محمدرضا پورشجری زندانی سیاسی | کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

    […] http://www.radiozamaneh.com/142335 […]

  • راديو زمانه : با شیوا محبوبی فعال حقوق بشر و میترا پور شجری دختر محمدرضا پورشجری زندانی سیاسی | peimankawosi

    […] وضعیت بحرانی محمدرضا پورشجری در ندامتگاه مرکزی کرج […]