ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مارشا مهران، نویسنده سرشناس مهاجر درگذشت

مارشا مهران، نویسنده ایرانی که همراه با همسرش در ایرلند زندگی می‌کرد، به طور غیر منتظره‌ای در ۳۶ سالگی درگذشت.

مارشا مهران، نویسنده ایرانی که همراه با همسرش در ایرلند زندگی می‌کرد، به طور غیر منتظره‌ای در ۳۶ سالگی درگذشت. او نخستین رمانش را با نام «آش انار» در سال ۲۰۰۵ منتشر کرد و به موفقیت جهانی دست یافت.

مارشا مهران، نویسنده رمان «آش انار»

جسد مارشا مهران، چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه (۳۰ آوریل)، یک هفته پس از درگذشتش، در محل سکونتش در استان مایو در شمال غربی ایرلند کشف شد.

پزشکی قانونی در حال تحقیق پیرامون علت مرگ این نویسنده است، اما پلیس از هم‌اکنون اعلام کرده که این نویسنده ایرانی به قتل نرسیده و قربانی خشونت هم نشده است. پزشکی قانونی در حال بررسی احتمال مسمومیت اوست.

«آش انار» نوشته مارشا مهران

مارشا مهران در سال ۱۳۵۶ متولد شد. او پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ همراه با خانواده‌اش به آرژانتین و سپس به آمریکا مهاجرت کرد. ۱۴ ساله بود که پدر و مادرش از هم جدا شدند و مهران همراه با مادرش به استرالیا رفت.

در نوزده‌سالگی از استرالیا به آمریکا مهاجرت کرد و پس از آشنایی و ازدواج با مردی ایرلندی، همراه او به ایرلند رفت و تا پایان زندگی کوتاهش در این کشور زندگی می‌کرد.

«آش انار» نخستین رمان اوست. این اثر در سال ۲۰۰۵ به زبان انگلیسی منتشر شد و به‌زودی در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت.

«آش انار» در شهر کوچکی در ایرلند به نام «بالیناکروگ» اتفاق می‌افتد. سه خواهر ایرانی در این شهر دورافتاده یک رستوران ایرانی تأسیس می‌کنند و با کافه‌های ایرلندی بنای رقابت را می‌گذارنند. به‌زودی بوی خوش غذاهای ناآشنای ایرانی همه جا را فرامی‌گیرد.

کشیش شهر و زنی ایتالیایی، شیفته طعم و مزه غذاهای ایرانی می‌شوند و به‌زودی این شیفتگی به دیگران هم سرایت می‌کند. در آن میان اما مردی به نام توماس مک‌گایر تلاش می‌کند با به وجود آوردن موانعی، خواهران ایرانی را سرخورده کند و در محل رستوران ایرانی یک دیسکو بسازد و بر قدرت و ثروتش بیفزاید.

در میان این حوادث، یادمان‌ها و خاطرات این سه خواهر از زندگی‌شان در ایران پیش از انقلاب و تجربه تلخ مهاجرت در داستان بیان می‌شود. این سه خواهر، هر یک به شیوه خودش با این تجربه‌ها رویارو می‌شود.

مارشا مهران در سال ۲۰۰۸ یک رمان دیگر هم منتشر کرده است. این اثر «گلاب و نان سودا» نام دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.