ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دلواپس‌»های مخالف دولت به میدان آمده‌اند

مخالفان اصولگرای دولت روحانی پا به میدان گذاشته‌اند و با برگزاری همایش و راهپیمایی علیه توافق هسته‌ای به قدرت‌نمایی می‌پردازند. آن‌ها علیه «بدحجابی» تجمع بدون مجوز برگزار کردند.

مخالفان دولت حسن روحانی متشکل از نیروهای جبهه پایداری و اصولگرایان طرفدار دولت محمود احمدی‌نژاد، فعالیت‌های خود را شدت بخشیده‌اند. آن‌ها چند روز پیش همایش «دلواپسیم» را در مخالفت با توافق هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ برپا کردند؛ روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه تجمع علیه وضعیت حجاب را بدون مجوز در میدان فاطمی تهران برگزار کردند و قرار است روز جمعه نیز پس از نماز جمعه علیه توافق هسته‌ای راهپیمایی کنند.

تجمع مخالفان دولت علیه وضعیت حجاب در روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، تعداد تجمع‌کنندگان روز چهارشنبه مخالفان دولت در مقابل وزارت کشور را «چهار هزار نفر» عنوان کرده و نوشته است آن‌ها با سردادن شعارهايی خواهان برخورد با کسانی شدند که حجاب را رعایت نمی‌کنند.

شرکت‌کنندگان در اين تجمع دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهايی از فتواها و توصيه‌های مراجع دینی شیعه و آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره رعايت حجاب در دست داشتند.

خبرگزاری فارس نیز ضمن اعلام این‌که در این گردهمایی کسانی چون حسين الله‌کرم و فرج‌الله سلحشور، دو چهره تندرو در جمهوری اسلامی، شرکت داشتند، در این‌باره نوشته است، این تجمع پس از دقايقی با درخواست فرمانده نيروی انتظامی تهران به پايان رسيد. این در حالی بود که تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهایی خواهان پشتیبانی نیروی انتظامی بودند.

درخواست نیروی انتظامی از آن رو بود که این تجمع بدون مجوز برگزار می‌شد اما خبرگزاری «رسا» نوشته است برگزاری این تجمع از ماه گذشته به مسئولان اعلام شده و ترافیکی که بر اثر برگزاری آن ایجاد شد نتیجه «عدم تدبیر» مسئولان است.

«رسا» همچنین نوشته است گروهی نیز به سمت ميدان ولی‌عصر راهپيمايی کردند و در ساعت ۱۸ با تجمع در این ميدان بيانيه پايانی اين تجمع را بار دیگر خواندند.

استانداری تهران پیش از این در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که تجمع روز چهارشنبه غیرقانونی است.

در این اطلاعیه آمده بود که رئیس‌جمهوری نیز بر مسأله حجاب تأکید دارد و «کميته‌های خاص و ستادهای ويژه با موضوع حجاب و عفاف در محل استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط تشکيل شده است».

تجمع مخالفان دولت علیه وضعیت حجاب در روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه

استانداری تهران از برگزارکنندگان این تجمع خواسته بود تا نظرات خود را «صرفا از طريق رسانه‌های جمعی» بیان کنند.

بدین ترتیب تجمع غیرقانونی مخالفان اصولگرای دولت یازدهم، بر خلاف گردهمایی‌های دیگری که تاکنون غیرقانونی عنوان شده و نیروی انتظامی با خشونت با آن‌ها برخورد کرده است، با آرامش به پایان رسید.

روزنامه «اعتماد» در شماره روز چهارشنبه خود نوشت حوزه علميه آيت‌الله ايروانی درخواست مجوز این تجمع را کرده بود.

به‌گفته «اعتماد»، «پوشش گسترده اظهارات و سخنرانی‌های حجت‌الاسلام پناهيان از روحانيون نزديک به جبهه پايداری، سخنرانی‌های آيت‌الله مصباح ‌يزدی، پدر معنوی جبهه پايداری، سخنرانی‌های انتخاباتی کامران باقری ‌لنکرانی کانديدای ابتدايی جبهه پايداری در انتخابات ۹۲ و در نهايت حمايت‌های گسترده اين حوزه از سعيد جليلی، کانديدای نهايی جبهه پايداری خط و ربط اين حوزه را به خوبی نمايان می‌کند.»

روزنامه «اعتماد» افزوده است: «درست در روزهايی که اصلاح‌طلبان برای گرفتن مجوز يک همايش با سختی‌های متعددی روبه‌رو هستند، پايداری‌ها به راحتی آب خوردن همايش، تجمع، سخنرانی و ميزگرد برگزار می‌کنند.»

این گردهمایی از آن رو اهمیت دارد که جلوه دیگری از قدرت‌نمایی تازه مخالفان دولت در دستگاه حکومتی ایران را نشان می‌دهد.

روز شنبه ۱۳ ارديبهشت‌ماه نیز همایشی با عنوان «دلواپسیم» از سوی کمیته‌ای به نام «کميته صيانت از منافع ايران» برگزار شد و در آن برخی از چهره‌های شناخته شده دولت احمدی‌نژاد، گروهی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در دوران احمدی‌نژاد، جبهه پايداری و دانشجويان منتسب به بسيج دانشجویی شرکت داشتند.

سایت «خبرآنلاین» در معرفی «کميته صيانت از منافع ايران» نوشته است این کمیته پس از آن تشکیل شد که گروهی در بازگشت حسن روحانی از نيويورک به سوی وی لنگه‌کفش پرتاب کردند و نام این حرکت را «خودجوش» گذاشتند.

همایش مخالفان توافق هسته‌ای با عنوان «دلواپسیم» - شنبه ۱۳ ارديبهشت‌ماه

اين کميته بلافاصله يک نشست خبری برگزار کرد و پرتاب لنگه‌کفش به سمت خودرو حسن روحانی را «دغدغه دلسوزانه دانشجويی - مردمی» عنوان کرد.

به‌نوشته «خبرآنلاین»، «دلواپس» بودن برای مذاکرات هسته‌ای نخستين بار در اين همايش مطرح نشده است. روز هجدهم بهمن‌ماه سال گذشته نرم‌افزاری با عنوان «دلواپس ژنو» توسط سردار سعيد قاسمی، کسی که بارها از احمدی‌نژاد حمایت کرده بود، در مشهد رونمایی شد و سی‌دی آن را «مؤسسه فرهنگی نرم‌افزاری آرمان» منتشر کرد.

بنا به این گزارش، این نرم‌افزار را می‌توان با قيمت پنج هزار تومان خريداری کرد اما در همايش «دلواپسیم» به‌طور رايگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گرفت.

شرکت‌کنندگان در همایش «دلواپسیم» نگرانی‌های خود درباره توافق هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ را بیان کردند.

در قطعنامه پایانی این همایش درخواست‌هایی چون «حق غنی‌سازی ايران صراحتا به رسميت شناخته شود»؛ «مراکز فعلی غنی‌سازی هيچ يک تعطيل نشده و تا مراحل نهايی تکميل و عملياتی شوند»؛ «هيچ‌گونه تعهدی برای بازرسی و نظارت بيشتر از معاهدات آژانس صادر نشود»؛ «متن توافقنامه بايد به تصويب مجلس و شورای عالی امنيت ملی برسد»؛ «بندهای پيشنهادی توافقنامه به اطلاع عموم برسد»؛ «ستون اصلی تحريم‌ها يعنی تحريم‌های مالی، نقدی و بانکی برداشته شود»؛ مطرح شدند.

بسیاری از بندهای این قطعنامه با آن‌چه در توافقنامه هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ آمده مغایرت دارند.

«کميته صيانت از منافع ايران»، برگزارکننده این همایش، حرکت اعتراضی دیگری را نیز سازمان داده است.

این کمیته از مردم خواسته است روز جمعه اين هفته که آن را «جمعه دلواپسيم؛ هشدار به تکرار توافق ضعيف» نام‌گذاری کرده، دست به راهپيمايی بعد از نماز جمعه بزنند.

در بیانیه «کميته صيانت از منافع ايران» به این مناسبت از توافق هسته‌ای باعنوان «عهدنامه‌های گلستان و ترکمنچای» نام برده شده و از ایجاد «فضای مارپيچ سکوت و بالا بردن هزينه برای منتقدان» توسط دولت؛ «پنهان‌کاری و مخفی نگه داشتن مذاکرات»؛ «القای يک پيروزی و دستاورد تاريخی» از مذاکرات هسته‌ای؛ آزاد نشدن «حتی يک دلار» از درآمدهای مسدود شده ایران؛ سخن رفته است.

مخالفان دولت یازدهم در میان نیروهای حکومتی ایران بیش از پیش به رویارویی عمومی روی آورده‌ و بر «فعالیت‌های خیابانی» خود افزوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mitra

    دل می‌رود ز دستم دلواپسان خدا را حاشا که راز ماها خواهد شد آشکارا کشتی شکستگانیم ای خیل شرطه برخیز باشد که بازبینیم کشتار آشنا را مردانگی شرافت افسانه است و افسون خدعه به کام یاران فرصت شمار یارا در حلقه ی جماران نالید دوش بلبل هات الصبوح ذهبوا یا ایها السکارا ای صاحبان قدرت شکرانه سلامت در چاله افکنید آن درویش بی‌نوا را آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان جنایت با دشمنان مدارا در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند گر تو نمی‌پسندی رو زین وطن خدا را آن کشوری که رهبر ام الخبائثش خواند اشهی لنا و احلی من قبله العذارا هنگام تنگدستی ریا کنید و پستی کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را درکوچه شو که چون شمع از غیرتت بسوزد رهبر که در کف او کوه است سنگ خارا آیینه سکندر مهواره است منگر تا بر تو عرضه نارد احوال ملک مارا خوبان پارسی گو کم حافظه ترانند ساقی بده بشارت دزدان و پاسدارا شاعر به خود نپوشید این خرقه می آلود ای شیخ بی شرافت معذور دار ما را

  • اقوی همساده

    دلواپس های بی همه کس قیمت کالاها در هشت سال هفت برابر شد، دلواپس نشدیم، ارزش پول ایران در هشت سال به یک چهارم رسید دلواپس نشدیم، تعداد بیکاران چهار برابر شد اصلا دلواپس نشدیم، صد میلیارد پول نفت گم شد و هفتصد میلیارد به باد رفت کسی دلواپس نشد، پنج هزار نفر مخالف بازداشت شدند و صد تا کشته شدند و صد هزار فراری شدند دلواپس نشدند، سن فحشا به سیزده سال رسید و بیست درصد فاحشه های کشور شدند زنهای شوهردار یکی از این ناموس پرست ها دلواپس نشد، کشور تا پای جنگ رفت و هر جوجه حاکمی در منطقه به ایران و ایرانیت توهین کرد یک نفر از این آقایان دلواپس نشد. وزیر خارجه در قبرس چند ساعت مثل دزدها در فرودگاه بازداشت شد، یک نفر دلواپس نشد، به رئیس جمهور معجزه هزاره سوم در نیویورک گفتند دیکتاتور حقیر و یک تکه گه کسی دلواپس عزت اسلامی نشد، هشت سال مردم بخاطر هوای آلوده خفه شدند و سن زندگی پائین آمد و طلاق چند برابر شد و این همه خانواده متلاشی شد، یک نفر از این جماعت دلواپس نشدند. حالا که کشور دور از چشم شیطان و گوش شیطان کر و زبانش لال احتمالا ممکن است که از این وضع کثافت دربیاید، جماعت کنگره دلواپس ها را تشکیل دادند. انجمن دلواپس ها شامل « کوچک زاده، الهام، رامین، آقا تهرانی، یامین پور، قاسم روانبخش، کوثری، محمود نبویان، محصولی، قدیانی، عباسعلی کدخدایی، زهره طبیب زاده، مهرداد بذرپاش، جواد کریمی قدوسی» تشکیل جلسه داد و دلواپسی خودش را از اینکه مملکت ممکن است از رنگ قهوه ای به رنگ دیگری تبدیل شود نگرانی خودشان را ابراز کردند. نمی‌پس

  • samandoon

    اینها دلواپسگرا هستند

  • faryad

    چرا دل نگران ۹۰ میلیارد دلار ثروت رهبرشان که از اموال مصادره ای مردم حاصل شده نگران نیستند.  چرا نگران اعدام و شکنجه و خفقان نیستند.   چرا نگران نمایندگان  رشوه گیر مجلس نیستند؟ چرا نگران چپاول برادران سردار نمیباشد؟......

  • محمد رضا

    زمانی که احمقی نژاد و دار و دستهٔ سپاهیش ۷۰۰ میلیارد دلار پول ملّیِ فروش نفت را حیف و میل کردند، دل وا پس نبودید؟ اشخاصی مثل شما "دل واپسان" مملکت فروش هستند. حتی رحمی به خاکِ پاکِ ایران نکرده و آن خاک را به کشورهای عربیِ حاشیهٔ خلیجِ فارس می فروشید. اِرق ملّی چه می فهمید؟ دل واپسِ ساندیس و کیک فردایتان باشید و بس. آهِ مَردم امروز گریبانتان رو نگیره فردایی هم هست. بترسید از ظلمی که به مردمِ ایران میکنید!