ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون فرهنگی ارشاد: «انتظار می‌رود نمایشگاه کتاب در خور اهل فرهنگ باشد»

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت انتظار می‌رود در سال‌های آینده زیرساخت‌های نمایشگاه کتاب تهران در خور اهل فرهنگ باشد.

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از همکاری ناشران، شهرداری، گمرک و بانک‌ها و مشارکت‌شان در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قدردانی کرد.

او از نمایشگاه کتاب تهران به عنوان یک رویداد بزرگ یاد کرد، اما در همان حال گفت انتظار می‌رود در سال‌های آینده زیرساخت‌های نمایشگاه کتاب تهران در خور اهل فرهنگ باشد.
در روز پایانی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد در سخنانی کلی و بدون اشاره به دستاوردها و کاستی‌های نمایشگاه کتاب تهران، از این رویداد فرهنگی به عنوان «یک رویداد بزرگ» یاد کرد و از نهادها، بانک‌ها و مؤسساتی که در برگزاری آن مشارکت داشتند قدردانی کرد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد که ریاست بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران را هم به عهده داشت، نمایشگاه کتاب را با جشنواره فجر مقایسه کرد و گفت اگر در جشنواره فجر فقط سینماگران گرد هم می‌آیند، در نمایشگاه کتاب همه اهالی فرهنگ پیرامون کتاب جمع می‌شوند.

آقای صالحی سپس از ناشران قدردانی کرد و گفت: «تشکل‌های نشر پا به ‌پای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی‌ گاه جلو‌تر از آن حرکت کردند، زیرا می‌دانستند در این دوره قرار است کار به کاردان سپرده شود.»

وی نمایشگاه کتاب را با برگزاری بیش از ۲۵۰ نشست تخصصی، یک «آکادمی سیار» خواند و گفت: «این نمایشگاه در حیطه فرهنگ مکتوب، با برگزاری چنین نشست‌هایی به عنوان گنجینه‌ای بزرگ مطرح شده است»، اما به دستاوردهای مشخص این نشست‌ها و گردهمایی‌ها اشاره نکرد. او همچنین هیچگونه آماری هم از فروش کتاب، یا قرادادهای منعقد شده بین ناشران داخلی و خارجی به دست نداد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد از حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و از علی جنتی، وزیر ارشاد و همچنین از امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه و از محمد اله‌یاری، معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران قدردانی کرد و گفت: «در این دوره نمایشگاه، هم در فضای فروشگاهی و هم در فراهم آوردن تسهیلات برای بازدیدکنندگان، گام‌هایی رو به جلو برداشته شد.»

آقای صالحی در پایان سخنانش به رهبری جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «انتظار داریم با نگاه رفیع و بلند مقام معظم رهبری، زیرساخت‌های نمایشگاه بیش از پیش با فضای مشتاقانه اهل فرهنگ متناسب باشد.»

آیت‌الله خامنه‌ای، برخلاف سال‌های گذشته از بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران دیدن نکرد و این امر حاشیه‌هایی را به وجود آورد. نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای ادعا کردند که او از سیاست‌های فرهنگی دولت ناراضی است، اما علی جنتی، وزیر ارشاد گفت از نیت رهبری خبر ندارد.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از ۱۰ اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد، تا ساعت ۲۰ شنبه ۲۰ اردیبهشت پذیرای بازدیدکنندگان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.