ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«زن مازندرانی، مادر برگزيده سال استانبول»

سامره علی‌نژاد که قاتل فرزندش را پای طناب دار در برابر دیدگان مردم بخشيد توسط شهرداری «مال‌تپه» استانبول به‌عنوان مادر سال انتخاب شد. او نتوانست برای دریافت جایزه به استانبول برود.

سامره علی‌نژاد، زنی مازندرانی، که قاتل فرزندش را در شهرستان نور در برابر دیدگان مردم بخشيد، توسط شهرداری «مال‌تپه» استانبول در ترکیه به‌عنوان «مادر سال» انتخاب شد.

سامره بعد از اينکه به طرف قاتل فرزندش رفت يک سيلی به گوش او زد و سپس طناب‌دار را از گردن قاتل باز کرد و گفت او را می‌بخشد

روزنامه «شرق» در گزارش روز يکشنبه ۲۱ ارديبهشت نوشت: «سامره علی‌نژاد صبح روز سه‌شنبه ۲۶فروردين ۱۳۹۳وقتی مقابل دادسرای شهرستان نور رفت تا حکم قصاص قاتل فرزندش را در برابر چشم همشهری‌هايش اجرا کند در واپسين لحظات تصميمی گرفت که با بازتابی جهانی همراه شد. سامره بعد از اينکه به طرف قاتل رفت يک سيلی به گوش او زد و سپس طناب‌دار را از گردن قاتل باز کرد و گفت او را می‌بخشد. پسر اين زن که عبدالله نام داشت در سال ۸۶  در جريان نزاعی خيابانی توسط جوانی به نام بلال به قتل رسيده بود.»

اين گزارش می‌افزايد: «سامره علی‌نژاد برای مردم استانبول فردی شناخته‌شده است و همه داستان زندگی او را می‌دانند. او طناب‌دار را از گردن قاتل فرزندش در حالی‌که قرار بود در خيابان اعدام شود، باز کرد. او جايزه فرهنگی مادر سال را دريافت کرد و از احساس خود به‌عنوان مادری که قاتل را بخشيده است سخن خواهد گفت.»

بر پايه اين گزارش «مراسم تجليل از سامره علی‌نژاد به‌عنوان مادر سال در ۱۱ماه مه ‌سال‌جاری ميلادی (۲۱ارديبهشت) با حضور شهردار استانبول و جمعی ديگر از مقامات و شخصيت‌های ترکيه در مرکز فرهنگی "تورکان سايلان" در استانبول برگزار خواهد شد.»

با اين حال سامره علی‌نژاد گفته به دليل بيماری نمی‌تواند به ترکيه برود.

وی افزود: «از اينکه توانستم باعث افتخار کشورم باشم بسيار خوشحال هستم هرچند اين بخشش به خاطر خدا بود اما همين که نام کشورم در جهان به شکل مثبت برده ‌شود بسيار جای خرسندی است.»

علی‌نژاد گفت: «چند روز پيش از سفارت ترکيه با شوهرم تماس گرفتند و گفتند همسرت به‌عنوان مادر برتر در ترکيه انتخاب شده ‌است و از شما دعوت می‌کنيم در مراسم تقدير از او شرکت کنيد. شوهرم اصرار داشت برويم اما چون دچار عفونت معده شده‌ام بايد تحت‌نظر باشم و امکان اينکه بتوانم سفر بروم، وجود ندارد. من تشکر خودم را از مردم ترکيه ابراز می‌کنم و موضوع را به سفارت ترکيه هم اعلام کردم. خيلی دوست داشتم بروم و پيام آشتی و دوستی مردم ايران را برسانم اما قسمت نبود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 46

    […] «زن مازندرانی، مادر برگزیده سال استانبول» رادیو زمانه، ۱۱ می ۲۰۱۴ سامره علی‌نژاد، زن مازندرانی، که قاتل فرزندش را در شهرستان نور در برابر دیدگان مردم بخشید توسط شهرداری «مال‌تپه» استانبول به‌عنوان مادر سال انتخاب شد. […]