ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جریمه ۲۲ میلیون دلاری برای یک نویسنده به خاطر جعل هولوکاست

میشا دفونسکا، نویسنده رمان پرفروش «زیستن با گرگ‌ها» به خاطر جعل وقایع هولوکاست به ۲۲ میلیون ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد.

دادگاهی در ایالت ماساچوست در آمریکا میشا دفونسکا، نویسنده رمان پرفروش «زیستن با گرگ‌ها» را به خاطر جعل وقایع هولوکاست به ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

کتابی که به عنوان «زندگی‌نامه» یک کودک قربانی هولوکاست عرضه شد اما رمانی بود برساخته تخیل: «زیستن با گرگ‌ها»، نوشته میشا دفونسکا

در رمان «زیستن با گرگ‌ها» نوشته میشا دفونسکا، نویسنده بلژیکی ادعا می‌کند که در هشت سالگی، پس از آنکه نازی‌ها پدر و مادر یهودی‌اش را بازداشت کردند و به اردوگاه کار بردند و در آنجا به قتل رساندند، او که بی‌کس مانده بود، از ترس نازی‌ها سر به بیابان گذاشت، مدتی گرگ‌ها او را تعقیب می‌کردند تا اینکه سرانجام او را به گله خود راه دادند، پرورشش دادند و به این ترتیب موفق شد زنده بماند.

این کتاب که به عنوان زندگی‌نامه منتشر شده، از کتاب‌های بسیار پرفروش در سال‌های دهه۱۹۹۰ بود و به ۲۰ زبان هم ترجمه شده است.

هالیوود نیز بر اساس این داستان فیلمی ساخت که آن هم پرفروش بود، اما بعدها معلوم شد که این داستان، برخلاف ادعای نویسنده‌اش جعلی و برساخته ذهن اوست.

اکنون دادگاهی در ایالت ماساچوست، میشا دفونسکا را به ۲۲ میلیون ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم کرده است.

میشا دفونسکا که در اصل مونیک دووال نام دارد، می‌بایست این مبلغ را که معادل حق‌التألیفی‌ست که به خاطر نوشتن این رمان دریافت کرده، به ناشرش پرداخت کند.

پس از آنکه تاریخدانان صحت وقایع «زیستن با گرگ‌ها» را زیر سئوال بردند، در فوریه ۲۰۰۸ نویسنده اعتراف کرد که این داستان در زندگی او اتفاق نیفتاده و ساخته ذهن‌اش است. او در آن زمان گفت نازی‌ها پدر و مادرش را بازداشت کردند و او که تنها و بی‌سرپرست مانده بود آرزو داشت در میان گرگ‌ها زندگی کند.

بعدها این اندیشه چنان در ذهن او جای گرفت که خیال و واقعیت در ذهن او به هم آمیختند و آنچه که تخیل بود، واقعی جلوه کرد.

مارک کانترویچ، قاضی دادگاه ماساچوست، این پرونده را منحصر به فرد خواند و گفت امیدوار است که تکلیف آن برای همیشه مشخص شده باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.