ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور توقف یک پروژه بزرگ هتل‌سازی در حریم رودخانه جاجرود

پروژه احداث هتل ۵ ستاره «آرینا» در حریم رودخانه جاجرود در استان تهران با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و با حکم قضایی متوقف شد.

پروژه احداث هتل بزرگ «آرینا» در حریم رودخانه جاجرود در استان تهران با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و با حکم قضایی متوقف شد.

این هتل ۵ ستاره در ابتدای مسير تهران به فشم در منطقه زردبند به فاصله چند متری رودخانه در حال احداث است.

به گفته رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان تهران، براساس تصمیمات اخذ شده در ستاد ساماندهی مبارزه با ساخت وسازهای غیر مجاز در استانداری تهران، دستور توقف عملیات اجرایی این هتل روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت دریافت شد.

علی امرالهی با اشاره به  تخلف این مجموعه بزرگ گفت:«مجموعه هتل آرینا شمیرانات نسبت به دریافت مجوز ساخت یک هتل رستوران در دو بلوک ۷ و ۳ طبقه اقدام کرده بود ولی به جای بلوک ۷ طبقه، در حال احداث یک برج ۱۳ طبقه و همچنین به جای یک بلوک ۳ طبقه، برنامه ساخت یک ساختمان ۵ طبقه را به طور غیر قانونی  در پروسه ساخت وساز خود قرار داده بود».

امرالهی با تاکید بر حفظ حریم کمی و کیفی رودخانه جاجرود تصریح کرد، این هتل علاوه بر استقرار در حریم رودخانه جاجرود، در مجاورت «منطقه حفاظت شده ورجین» به عنوان یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش استان تهران نیز واقع شده است.

پیش‌تر استانداری تهران نیز مخالفت خود را با احداث این مجتمع بزرگ اعلام کرده بود.

به گفته سید حسن هاشمی، استاندار تهران، موافقت ساخت هتل در بستر رودخانه  نیز خلاف بوده اما مجوز در گذشته صادر شده است. به تازگی سازمان آب منطقه‌ای تهران نیز رسما اعلام کرده احداث هتل در این مکان خلاف است و باعث آلودگی آب رودخانه جاجرود می‌شود.

در مورد موضوع ساخت این هتل در حریم رودخانه  که مجوز ساخت آن از سوی اداره آبفا، بخشداری، استانداری و فرمانداری وقت صادر شده،  استانداری تهران قصد دارد پرونده متخلفینی که مجوز را صادر کرده‌اند پیگیری و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علي

    حالا پول ميده كارش راه ميافته