ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح انتقال پایتخت از تهران منتفی شد

مجلس شورای اسلامی ایران، امروز  ۲۸

مجلس شورای اسلامی ایران، امروز  ۲۸ ارديبهشت، «طرح انتقال پایتخت» از تهران را به «بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری» تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد کولیوند، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در جلسه علنی امروز اعلام کرد در جریان بررسی طرح ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی پایتخت اداری و سیاسی، نمایندگان به دلیل داشتن بار مالی این طرح برای دولت با ارجاع آن به کمیسیون شوراها و امور داخلی موافقت کرده‌اند.

پیش‌تر برخی از نمایندگان مجلس نسبت به مغایرت طرح انتقال پایتخت با قانون اساسی هشدار داده بودند

بنا بر این طرح انتقال پایتخت از دستور بررسی در صحن علنی مجلس خارج شد.

پیش از این در زمان تصویب طرح در مجلس، بسیاری از نمایندگان نسبت به مغایرت آن با اصل اساس اصل ۷۵ قانون اساسی هشدار داده بودند. اصلی که بر این اساس آن مجلس نمی‌تواند طرح‌هايی را تصويب کند که برای دولت بار مالی دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • م.کاظمی

    خبرخوب ! بلاخره درایت ومنطق در حال نتیجه دادن است . واقعیت این استکه : در مورد تهران ومشکلات اش بویژه مسئله افزایش تمرکزدران ، حداقل دراین پنجاه شصت سال گذشته هیچوقت با طرح مسئله ای که علل وجوانب مختلف بوجود امدن این مشکلات را بگونه ای «مشخص و مستدل» تبیین نموده باشد ، مواجه نبوده ایم! مشکلات تهران ازانجمله تمرکزدران « ذاتی» این مرحله از توسعه کشور است . ناشی ازعللی چون ضعف شدید یگانگی( انتگراسیون) در بخش شهری کشور میباشد . ضعف انتگراسیون است که به شکل گیری حاشیه نشینی ، قطبی شدن جامعه شهری ، چندپارگی درعرصه شهری وجدانشینی، منجر شده است . حال درچنین وضعیت بغرنجی روی اوردن به توهماتی همچون: انتقال جزئی یا کلی پایتخت ، فرضا" انتقال ، بخش اداری ان بمکانی دیگر، یا سایر پیشنهادهای سطحی نگر نظیر: پیشنهاد مضحکی تحت عنوان ,,مهاجرت معکوس,,( انهم احتمالا" به تقلید از پولپوت }که بیش از پیش افکارعمومی را دچار سردر گمی مینماید ، چه دردی را درمان خواهد کرد ؟ باید در پی راه حل بود ! با توهمات نه تنها نمیتوان مشکل را ازمیان برداشت ؛ بلکه همانند سیاست های شهری جاری فقط بر مشکلات افزوده خواهد شد ! راه حل توجه همه جانبه به روند های اقتصادی اجتماعی جاری است ؛ سپس مبتنی بر ان طرح مسئله ء اصولی وقابل دفاع ، بامحوریت پاسخگوئی به مطالبات مشخص مردم ، سیاست هائی را اتخاذ نمود که با روند های جاری بویژه روند توسعه کشور- که با موانع بسیاری