ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طراح رنگ بنفش برای تبلیغات روحانی در زندان رجایی‌شهر

ساسان سلیمانی، کارگردان نماهنگ «هپی» و طراح رنگ بنفش برای تبلیغات روحانی در زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد. به دلیل محرومیت از خواب، وضع جسمانی او نامناسب است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گزارش داده که ساسان سلیمانی، فیلمساز جوان ایرانی و طراح رنگ بنفش برای تبلیغات حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، همچنان در زندان رجایی‌شهر کرج به‌سر می‌برد. گفته می‌شود که ساسان سلیمانی کارگردانی ویدیوی «هپی» را به عهده داشته است.

ساسان سلیمانی، کارگردان نماهنگ «هپی» و طراح رنگ بنفش برای تبلیغات روحانی

به گزارش کمپین بین‌الملی حقوق بشر در ایران، خانواده ساسان سلیمانی، شنبه ۳ خرداد (۲۴ مه) قصد داشتند برای آزادی او سندی را به عنوان وثیقه قرار دهند، اما مأموران قضایی جمهوری اسلامی از پذیرفتن وثیقه خودداری کردند.

بر اساس تحقیقات کمپین بین‌المللی حقوق بشر، مأموران زندان به ساسان سلیمانی اجازه نداده‌اند که بخوابد. به دلیل محرومیت از خواب، سلامت او به خطر افتاده و ظاهراً وضع جسمانی خوبی ندارد.

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت (۱۹ مه‌)، شش تن از جوانانی که در ساختن ویدیویی به نام «هپی» (Happy) (بر اساس ترانه معروفی از فرل ویلیامز، خواننده آمریکایی) مشارکت داشتند، توسط پلیس اخلاقی تهران بازداشت شدند.

صحنه‌ای از نماهنگ «هپی»

عصر سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت (۲۰ مه) تلویزیون ایران گزارشی تصویری از بازداشت این جوانان پخش کرد. سپس این خبر در همه رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای یافت.

این افراد، پس از آنکه در مقابل دوربین تلویزیون اعتراف کردند که فریب خورده‌اند، یک روز پس از بازداشتشان با تودیع وثیقه‌هایی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان آزاد شدند.

مأموران یک روز پس از بازداشت عوامل نماهنگ «هپی» به خانه ساسان سلیمانی رفتند و پس از ضبط رایانه و وسایل شخصی‌اش، او را نیز بازداشت کردند. به گزارش کمپین حقوق بشر در ایران ابتدا قرار بوده ساسان سلیمانی پس از یک هفته آزاد شود، اما گویا اکنون متهم شده است که جوانان را برای نقش‌آفرینی در نماهنگ «هپی» فریب داده است.

ساسان سلیمانی، ۳۳ سال دارد، فیلمساز و انیماتور است و تحصیلاتش را در رشته انیمیشن به پایان رسانده. پیش از این نماهنگ «سوسن خانم» از گروه موسیقی «بروبکس» را ساخته بود که به خاطر این نماهنگ هم بازداشت شد و مدتی در زندان اوین محبوس بود.

سال گذشته، در کوران انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ماهنامه «زندگی ایده‌آل» از ساسان سلیمانی به عنوان طراح رنگ بنفش برای کمپین انتخاباتی حسن روحانی، رییس جمهور ایران نام برده بود.

او در گفت‌و‌گو با ماهنامه «زندگی ایده‌آل» درباره چگونگی انتخاب رنگ بنفش گفته است: «اسفند ۹۱ دوستانی از ستاد تبلیغاتی آقای روحانی خواستند پروزه عکاسی از ایشان را کارگردانی کنم. قرار بود عکس‌های آتلیه‌ای از ایشان گرفته شود تا بتوانند در بیلبورد‌ها و پوسترهای تبلیغاتیشان ازآن‌ها استفاده کنند. قرار بود عکاسی در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود. چند روز قبل از این، یکی از مشاوران ایشان برای هماهنگی‌های لازم با من در تماس بود و از من خواست رنگی را به عنوان رنگ تبلیغاتی ایشان پیشنهاد بدهم. من‌‌ همان موقع رنگ بنفش را پیشنهاد کردم و شماره دقیق رنگ را هم چندساعت بعد به دستشان رساندم. بعد از آن، موقع عکاسی با دکتر روحانی درباره رنگ بنفش حرف زدیم و ایشان هم گفتند که رنگ خوبی است و به این ترتیب، رنگ بنفش، رنگ تبلیغاتی رئیس جمهور ایران شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.