ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خاتمی: درباره رفع حصر هر چه می‌گوییم بدتر می‌شود

خاتمی در سال‌روز سوم خرداد، درباره وضعیت رهنورد، موسوی و کروبی گفته حالا که رفع حصر صورت نگرفته، لااقل به فکر زندگی‌شان باشیم و بگذاریم معالجه‌شان صورت بگیرد.

سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران در جمع خانواده‌ها و فرماندهان جنگ ایران و عراق گفته درباره رفع حصر اصلاً سکوت نشده، بلکه احساس می‌کنیم هرچه صحبت کنیم کار بد‌تر می‌شود.

منع شرکت در مراسم عمومی برای محمد خاتمی ادامه دارد

خاتمی در این نشست با اشاره به تلاش برای رفع حصر از زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی سران مخالفان اعتراض پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، افزود: «حالا که رفع حصر صورت نگرفته، لااقل به فکر زندگی‌شان باشیم و بگذاریم معالجه‌شان صورت بگیرد. امیدواریم هرچه زود‌تر این مسأله تحقق پیدا کند.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، او با تأکید بر اینکه دوم و سوم خرداد در تقابل با یکدیگر نیستند، گفت: «دوم خرداد قرائتی انسانی از انقلاب است؛ قرائتی رحمانی از دین خداست. اینکه چقدر توانسته‌ایم یا نتوانسته‌ایم محقق کنیم، کاری ندارم بلکه رویکردم را عرض می‌کنم و تعریف خودم را از اصلاحات می‌گویم.»

در متنی که  روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی منتشر کرد، رئیس بنیاد «باران» ضمن بازخوانی تاریخ جنگ هشت‌ساله با عراق، ایران را یکی از اهداف مهم آمریکا می‌داند.

خاتمی با اشاره به صحبت‌هایش در آمریکا تأکید کرد «از اشتباهات بزرگ غرب و بخصوص آمریکا این است که ایران را مشکلی می‌داند که می‌خواهد آن را حل کند. در حالیکه ایران مشکل نیست، با ایران می‌شود بسیاری از مشکلات را حل کرد.»

در متن نوشتاری صحبت‌های خاتمی در سال‌روز خرمشهر با ابراز امیدواری نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران، آمده: «معتقدم توافق دور از دسترس نیست، دولت جدی است رهبری هم حمایت می‌کنند».

رئیس دولت اصلاحات همچنین در این دیدار با پرداختن هویت ملی ایران گفته «چرا تجزیه‌طلبی بد است؟ چون سرزمین اصالت دارد، ملت اصالت دارد. سرزمین متعلق به ملتی است و آن ملت باید از آن دفاع بکند، حقوق ملت به رسمیت شناخته شود، چه مسلمان باشد چه به نام اسلام، چه به نام قومیت بخواهد تجاوز بشود. اقوام ما اگر از ایران جدا شوند هویت خود را از دست می‌دهند، همه اقوام ما در درون ایران هستند البته که باید حق و حقوق آن‌ها را به رسمیت بشناسیم».

درپایان این نشست رئیس بنیاد باران در پاسخ به پرسشی درباره نظر آیت‌الله خمینی بعد از خرمشهر عنوان کرد که شایع است رهبر وقت ایران معتقد بود بعد از فتح خرمشهر باید آتش‌بس قبول بشود؛ اما دوستان دیگری با استدلال‌هایی که داشتند و البته سوءنیت نداشتند، اصرار کردند و آیت‌الله خمینی هم پذیرفت. وی اضافه کرد اگر دولت موقت تمام قرارداد‌ها را باطل کرد، خیانت‌آمیز نبود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    باز هم این تدارکاتچی نظام لب به سخن گشودند و برای چندین هزارمین بار مراتب نوکری و چاکری دربار خامنه ای را به سمع و نظر ملت ایران رساندند . باشد تا خائنان دیگر نظام که سکوت را در پیش گرفته اند تشویق شده و آنها هم همین رویه را در پیش گیرند .

  • hasani

    گفتگو نیوز: گردهمایی و زنجیره انسانی بیش از پانصد نفر از فعالان محیط زیست اصفهان در محوطه خشک شده زاینده رود، با دخالت پلیس و حمله ماموران لباس شخصی، به ضرب و شتم شدید و بازداشت برخی از حاضران منجر شد. علی‌رغم تجمع آرام که بدون حمل پلاکارد و یا حتی سر دادن شعار برگزار شده بود، پلیس از ساعات اولیه تجمع، سعی در متفرق کردن مردم داشت.!!