ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زن باردار پاکستانی توسط خانواده‌اش سنگسار ناموسی شد

فرزانه پروین، زن ۲۵ ساله پاکستانی، روز سه‌شنبه شش خرداد مقابل ساختمان دادگاه لاهور توسط بیست تن از اعضای خانواده‌اش سنگسار شد.

فرزانه پروین، زن ۲۵ ساله پاکستانی، روز سه‌شنبه شش خرداد (۲۷ مه ۲۰۱۴) مقابل ساختمان دادگاه لاهور توسط بیست تن از اعضای خانواده‌اش سنگسار شد.

محمد اقبال، همسر فرزانه پروین، در آمبولانس کنار جنازه او نشسته است. فرزانه پروین در لحظه‌ای که سنگسار شد، سه‌ماهه حامله بود.

وکیل فرزانه پروین، مصطفی کارال، اعلام کرد که موکل او سه‌ماهه حامله بوده است. پدر او، محمد عظیم، به پلیس گفت که او با ازدواج فرزانه مخالف بوده و فرزانه آبروی خانوادگی‌اش را برده است.

ضیا اعوان، وکیل و فعال حقوق بشر در افغانستان به رسانه‌ها گفت با اینکه در پاکستان سالانه صد‌ها مورد قتل ناموسی اتفاق می‌افتد، این اولین بار است که زنی مقابل دادگاه سنگسار ناموسی می‌شود.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان که سازمانی غیرانتفاعی است، در گزارش ماه آوریل ۲۰۱۴ خود به ۸۶۹ مورد قتل ناموسی در سال ۲۰۱۳ در پاکستان اشاره کرد. این سازمان در گزارش خود تأکید کرد که این رقم شامل پرونده‌های می‌شود که  مستندسازی شده‌اند و پرونده‌هایی را که به هر دلیل توسط پلیس و مراجع قضایی رسیدگی نمی‌شوند، شامل نمی‌شود.

۸۶۹ زن در سال ۲۰۱۳ در پاکستان توسط خانواده‌هاشان به دلایل ناموسی به قتل رسیدند.

رعنا مجاهد، بازپرس پلیس، به خبرنگاران گفت که فرزانه پروین از روی عشق با محمد اقبال ازدواج‌کرده و خانواده با ازدواج او مخالف بوده است. پدر فرزانه از همسر او، محمد اقبال، به دادگاه به جرم آدم‌ربایی شکایت می‌کند. فرزانه و اقبال که در دادگاه حاضر می‌شوند، نزدیک به ۲۰ نفر از اعضای خانواده ازجمله پدر و برادر او، فرزانه را با سنگ، چوب و آجر، در روز روشن سنگسار می‌کنند.

مجاهد تأکید کرد که: «پدر فرزانه به اتهام قتل بازداشت شد و پلیس پس از تحقیقات، همه کسانی که در این جنایت فجیع شرکت داشتند را دستگیر خواهد کرد».

ضیا اعوان، وکیل حقوق بشر، با این حال خوش‌بین نیست. تجربه او نشان داده است که در دادگاه‌های پاکستان، متهمان به خشونت‌های ناموسی اغلب تبرئه می‌شوند یا که محکوم به حبس‌های کوتاه‌مدت می‌شوند.

قوانین عرفی، خانواده قربانیان خشونت را مالک خون ریخته شده می‌دانند و وقتی خشونت ناموسی از جانب خانواده است، قانون زنان را حمایت نمی‌کند. اعوان تأکید می‌کند در نبود قوانین حمایت از زنان مقابل خشونت خانوادگی و ناموسی، دست پلیس و مراجع قضایی بسته است.

پدر فرزانه در بازجویی گفت: «من دخترم را به قتل رساندم. او با ازدواج با یک مرد بدون رضایت من به ما توهین کرده است و من هیچ از کارم متأسف نیستم».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زن باردار پاکستانی توسط خانواده‌اش سنگسار ناموسی شد | جستجو در وآی روم

    […] زمانه […]

  • حامد

    اسلام ویروس نیست بلکه رحمتی است که خداوند بزرگ به بشر ارزانی داشته وبنا برپیشگویی پیامبرگرامی وامامان معصوم روزبه روز درحال گسترش است

  • بهنام

    چون اسلام و دین گفته است ، توجیح مذهبی و مقدسی دارد و از نظر مسلمین عقب مانده هیچ گناهی در بر ندارد ، بلکه ثواب هم دارد . امان از این دین جعلی با این قوانین قرون وسطائی و متحجرانه اش که محمد و علی آنرا وضع کردند و هنوز که هنوز است گریبان مردمان جهان را گرفته و این ویروس خطرناک همچنان در حال گسترش و گرفتن قربانیست .

  • lمهرداد

    عجیب است در کشوری که زن دارای آنچنان حقوق مترقی است که زن میتواند نخست وزیر شود و از طرفی دارای چنان فرهنگ متحجریست که با زنان اینگونه رفتار میشود.

  • Samad

    اگه این رفتار جانشین خدا بر روی زمینه، ببینید خود طرف دیگه چیه! به زور می خوان یادمون بیارن که انسان حیوانی بیش نیست که فقط هنرش اینه که روی دو پا ایستاده