ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صبا آذرپيک، روزنامه‌نگار، بازداشت شد

صبا آذرپيک، روزنامه‌نگار هفته‌نامه «تجارت فردا» در دفتر این روزنامه بازداشت شد. هنوز دلیل این بازداشت روشن نیست.

نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی ایران صبا آذرپيک، روزنامه‌نگار را در تهران بازداشت کردند.

صبا آذرپيک در نهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ نیز بازداشت شده بود

به گزارش وب‌سایت «ميزان خبر»، بازداشت صبا آذرپيک صبح روز چهارشنبه، هفتم خردادماه، با ورود نيروهای امنيتی به دفتر هفته‌نامه «تجارت فردا» صورت گرفت.

صبا آذرپيک در نهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ نیز همزمان با بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران در ایران دستگیر شد. در این بازداشت هشت نفر از مأموران امنيتی شب به منزل اين روزنامه‌نگار حمله کردند و برادر وی را نیز کتک زدند.

در این اقدام ۱۱ روزنامه‌نگار دیگر به نام‌های جواد دليری، ساسان آقايی، نسرين تخيری، مطهره شفيعی، نرگس جودکی، اميلی امرايی، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی و حسين ياغچی بازداشت شدند.

صبا آذرپیک در آن زمان خبرنگار سایت «بازتاب امروز» بود.

آذرپيک که در هفته‌نامه «تجارت فردا» و روزنامه «اعتماد» فعالیت می‌کند، در آستانه انتخابات مناقشه‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران گزارشی از ضرب‌وشتم و بازداشت‌هایی که توسط نیروهای گشت ارشاد در میدان ونک تهران صورت گرفته بود، در رسانه‌های جمعی منتشر کرد و همین گزارش سبب شکایت نیروی انتظامی از وی شد.

این روزنامه‌نگار با مطرح شدن موضوع مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس زندانی در بازداشتگاه پليس فتا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، با پيگيری‌های خود پرونده قتل وی را به مجلس کشاند.

در مراسم چهلم ستار بهشتی، صبا آذرپیک گزارشی در این‌باره منتشر کرد که بازتاب وسیعی داشت.

پیش از این سراج‌الدین میردامادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و پسر دایی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه برای ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرای اوین احضار شده بود که با مراجعه به این دادسرا بازداشت شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    یک عده یک شبه قاضی شده اند و  مرتب حکم زندان و جلب و اعدام صادر میکنند!