ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مایا آنجلو، «مادربزرگ مهربان آمریکا» درگذشت

مایا آنجلو، شاعر آمریکایی و یکی از مهم‌ترین فعالان حقوق بشر که به او «مادربزرگ مهربان آمریکا» می‌گفتند، درگذشت.

مایا آنجلو، شاعر آمریکایی و یکی از مهم‌ترین فعالان حقوق بشر در جهان درگذشت. او در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بیل کلینتون شرکت داشت و نلسون ماندلا در برخی سخنرانی‌هایش به اشعار او استناد می‌کرد.

مایا آنجلو، شاعر آمریکایی و یکی از مهم‌ترین فعالان حقوق بشر

مایا آنجلو، یکی از پرخواننده‌ترین و محبوب‌ترین شاعران آمریکا، در ۸۶ سالگی در کارولینای شمالی در آمریکا درگذشت.

او با انتشار خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌اش با عنوان «می‌دانم چرا پرنده قفسی می‌خواند» مشهور شد. این کتاب در سال ۱۹۷۰ منتشر شده است.

والدین مایا آنجلو وقتی که او فقط سه سال داشت از هم جدا شدند. مادرش که صاحب چند هتل و کلاب شبانه بود، او و برادرش را به شهر دیگری، پیش پدربزرگ و مادربزرگش فرستاد. چهار سال بعد اما او به نزد مادرش برگشت. معشوق مادرش در آن زمان که ما یا آنجلو فقط هفت سال داشت به او تجاوز کرد و کمی بعد هم به قتل رسید. مایا آنجلو، بی‌جهت و از روی احساس گناه، خود را مسئول قتل معشوق مادرش می‌پنداشت، تا آن حد که گمان می‌کرد اگر نام کسی را بر زبان بیاورد او به قتل خواهد رسید.

مایا آنجلو در «می‌دانم چرا پرنده قفسی می‌خواند» می‌نویسد که به شعر پناه آورد تا از گنگی و بی‌زبانی آن سال‌ها نجات پیدا کند. او پیش از آنکه به یک نویسنده و شاعر شناخته‌شده تبدیل شود، از راه تن‌فروشی، دلالی محبت، کافه‌داری، رقص در کافه‌ها و کلاب های شبانه و بازیگری زندگی‌اش را می‌گذراند. در سال ۱۹۵۹ اندیشه‌های برابری‌جویانه مارتین لو‌تر کینگ در زندگی او تحولی به وجود آورد. او با مالکوم ایکس هم آشنایی و رفاقت داشت و به زودی به یکی از چهره‌های حقوق بشری در آمریکا تبدیل شد.

«به من فقط یک جرعه آب خنک بده، دارم می میرم» از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه اشعار اوست. این کتاب در سال ۱۹۷۱ منتشر شده است.

مایا آنجلو در مراسم تحلیف ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال ۱۹۹۲ شرکت کرد و به افتخار رییس جمهور شعر خواند. از آن پس به عنوان «مادربزرگ مهربان آمریکا» و «شاعر ندادهنده خرد و آزادی» شهرت پیدا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.