ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عاطفه نویدی، دختر جوان، قربانی قتل‌ ناموسی شد

عاطفه نویدی دختر دبیرستانی ۱۸ساله، اهل شهرک حسن‌آباد کنگاور، به‌دلیل داشتن دوست پسر توسط پدر خود سر بریده شد.

عاطفه نویدی دختر دبیرستانی ۱۸ساله، اهل شهرک حسن‌آباد کنگاور در استان کرمانشاه، به‌دلیل داشتن دوست پسر توسط پدر خود سر بریده شد.

عکس تزئینی

هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشته است این قتل روز شنبه سوم خردادماه جاری رخ داده است.

جسد عاطفه نویدی که در کلاس دوم دبیرستان به تحصیل مشغول بود پس از طی مراحل قانونی در پزشکی قانونی کرمانشاه، عصر روز یک‌شنبه چهارمخردادماه به خاک سپرده شد. پدر وی هم‌اکنون در بازداشت نیروهای انتظامی است.

یک منبع آگاه به هرانا گفته است پدر عاطفه یک مسافرکش بود که از شهر تا روستاهای اطراف مسافران را جابه‌جا می‌کرد و معتاد هم نبود.

به‌گفته این منبع آگاه، این پدر تهدید کرده است پس از آزادی از بازداشت، دختر دیگر خود را نیز به قتل خواهد رساند.

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی در این‌باره نوشته است به‌هنگام مرگ روسری‌ای نيز به دور گردن اين دختر جوان پيچيده شده بود که نشان می‌داد پدر وی حتی قصد خفه کردن او را داشته است، اما آثار درگيری بر بدن وی وجود نداشت.

پدر عاطفه نویدی گفته است: «شنبه بود، ديگر از کارهای دخترم خسته شده بودم. خبر‌دار شده بودم که چند روز قبل از اين حادثه نيز با دوستانش و چند پسر بيرون رفته بودند. مشکلات خانوادگی و فشارهای ديگر نيز باعث شد تا تصميم بگيرم به زندگی او پايان دهم. بنابراين با چاقو ضربات متعددی به بدنش زدم. قصد داشتم با روسری‌ای که دور گردنش پيچيده بودم خفه‌اش کنم که با همان ضربه چاقو جانش را از دست داد.»

اين رخداد درست پنج روز پس از قتل دو دختر جوان به دست پدرشان در تربت جام خراسان رضوی روی داد. در این حادثه نیز پدر بدبينی به‌دليل سوءظن، دو دخترش را به قتل رسانده بود. اين مرد پس از دستگيری گفته بود که ديگر از دست «آبروريزی‌ها»ی دخترانش خسته شده بود به همين دليل تصميم گرفت تا آن‌ها را بکُشد.

چند هفته پیش نیز مردی به نام عارف عزیزی در یکی از شهرک‌های اطراف ارومیه، دخترش مهناز را به دلیل «مسائل ناموسی و اخلاقی» به قتل رساند.

قتل ناموسی، به ارتکاب خشونت (اغلب منجر به مرگ) در مورد دختران و زنان یک خانواده توسط مردان خویشاوند آنان گفته می‌شود. این زنان و دختران به علت آن‌چه «لکه‌دار شدن شرافت و آبروی خانوادگی» خوانده می‌شود، به این مجازات گرفتار می‌شوند.

کردستان، خوزستان، آذربایجان، ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، لرستان، همدان، فارس و خراسان از جمله استان‌هایی هستند که بیشترین قتل‌های ناموسی در آن‌ها رخ می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آران

    من هميشه انتقاد مي كنم از كسايي كه جواب خريت رو با خشونت مي دند،انا تو اين يه مورد،فعلا تنها كاري كه دوست دارم بكنم اينه كه يه كلت وردارم و بدون هيچ عذاب وجداني خيلي راحت و بي اهميت و در حقيرانه ترين شكل ممكن نفري يه گلوله تو مغز اين كثافتا خالي كنم...واقعا بهم آرامش مي ده!نمي دونم چرا!و البته نكته ي جالب اين كه استان هايي كه با عراب و افقانستان و پاكستان همسايه اند تقريبا تنها استان هايي هستن كه توشون اين آمارا زياده...

  • استاد

    فاجعه  بدتر از این نمیشه متاسفم واسه این جامعه

  • استاد

    به عنوان یک دکترای مردم شناسی و مدرس دانشگاه باید بگم با این حوادثی که اینقدر وحشیانه اتفاق میفتد آن هم در کشور ما که همه دم از خدا و اسلام میزنن متاسفم و عزیزان بدانید و آگاه باشید اسلام و مسلمانی این نیست ، آنچه که امروز به عنوان اسلام به خورد شما میدهند نتنها واقعی نیست بلکه تفسیرات شخصی است. مطالعه کنید از منابع معتبر فقط مطالعه کنید و با عقل خود بسنجید و ببینید خدا کیست. با آرزوی موفقیت برای شما آینده سازان ایران عزیز.

  • مینو

    به نظر من تمام این مسائل به علت بی سوادی و بی شعور ی پدرها و مادرهاست. بچه توی همچین سنهایی به شدت تمایل دارن بر اساس غریزشون رفتار کنن اونها اصلا نمی خوان بی اخلاقی کنند یا ابروی کسی رو ببرند مخصوصا اکر زندگی شون خالی از خوشی های دیگه باشه و پدر ومادر نتونند حواس اونها رو از تغییرات فیزیولوژیکی که داره توی بدنشون اتفاق می افته منحرف کنند. اونها در سالهای فوران هورمونی و احساسی هستند و میلشون به جنس مخالف تازه شکل گرفته و به شدت قوی و کاملا طبیعیه ، و ناهنجاری های خانوادگی می تونه به این تغییرات دامن بزنه

  • فريد

    بنظر من درمورد اين اتفاقات بايد به خيلي چيزها دقت كرد و كلي گويي نشه فرهنگ شهر كه بايد درحد خودش انتظار داشت نقش پدر و مادر و ... موضوع مورد بحث من نقش پليس بنده كه الان 36 سالمه هنوز از برخورد پليس وحشت دارم بارها بخاطر حرف زدن با دختر در پارك من و دخترو به كلانتري بردن يكبار تو پارك لب آب كرمانشاه كه اگه اشتباه نكنم پارك معلم باشه فقط بخاطر حرف زدن در مورد ازدواج با دختري كه فاميل هم بوديم با زور ما رو به كلانتري بردن در نهايت به خونه دختره زنگ زدن و گفتن ايا همچين اسمي ( اسم بنده) را ميشناسند؟ مامان دختره هم با حالتي بهت زده گفت اره ميشناسم خاستگار دخترمه و اينگونه بود كه بعد از كلي استرس و معطلي و اعصاب خوردي اجازه دادن كه بريم در شهرهاي ديگه ديدم دختر و پسر راحت با هم حرف ميزنن فقط تو منطقه ما متاسفانه پليس اذيت ميكنه من همينجا خواهش ميكنم از روساي كلانتريها و روساي پليس كه به مامورين گشت ياد بدن كه با برخورد صحيح و با احترام با جوانها برخورد كنن ضمنا پليس ميتونه از كشيده شدن كار به همچين جايي جلوگيري كنه چون اون پدر كه همچين خبريو از پليس ميشنوه حالت طبيعي نداره و خشم باعث ميشه در اون لحظات درست فكر نكنه

  • محمد

    آخه کشتی.دیگه با چه دلی سر بریدی آخه.اصلا گناهکار .مگه از گوشت و خونت نبود.مگه فرزندت نبود.

  • تهرانی

    *** ترو خدا شوخی نکن دلم خون شد برای این تفل معصوم خدا از سر گناه پدرش بگذره امید وارم روحش شاد باشه

  • sasan

    در جواب امین باید بگم: من رشتی و مازندرانی نیستم و بچه اراکم، اما اول واسه شما متاسفم که طبق چندتا چرندی که به اسم جوک دراومده به هموطنات توهین میکنی، و دوم باز برای شما متاسفم که غیرت رو در سر بریدن و خفه کردن دختری می بینی، که فقط جرمش داشتن دوستی از جنس مخالف بوده. ادمی نیستم که توهین کنم،اما امیدوارم نسل امثال شما منقرض شه، چون دیگه این کارهای وحشیانه، متعلق به زمان جاهلیت و غارنشینی هست!

  • نیکی

    این مرد وحضی باید اعدام بشه

  • مهران

    در مورد کامنت شماره 2! شما یه دور دیگه جمله رو بخون بعد بگو! اگه بیخیال نباشن یعنی باید آدم بکشن؟ شما الان به این استان هایی که نام برده شده افتخار میکنی؟ به نظرم مردمش باید یه فکری بکنن! این که اسمشون تو این آمار جزء رده بالاها به حساب میاد، مایه آبرو ریزیه، نه اینکه دختر پسر با هم باشن

  • ساغشکی

    مگر ما-انسانها- حیوانات متجاوز هستیم؟! http://mehre2.blogfa.com/post/290

  • مرسده

    ما در بدترین زمانه تاریخ بشر داریم زندگی میکنیم گزاراز سنت به مدرنیته و این امر ویرانی زیادی باید داشته باشه هر کس که بی پناه تر و ضعیفتر باشه زودتر از میدان محو میشه دقیقا ما پارینه سنگی های مدرن هستیم

  • احمد

    ما که نفهمیدیم چطور سر بریده که توی پزشکی قانونی روسری دور گردنش بوده

  • نیما

    افتخار می کنم که یک رشتی هستم... مردم حاشیه دریای کاسپین صدها سال است که از چنین عقب ماندگی هایی بدور هستند.

  • رضا

    گیلان ومازندران بیخیال نیستن درک بیشتر دارن.

  • کرماشانی

    این قتل و قتلهای مشابه از این نظر اهمیت دارند که نمی توان آنها را تنها به حساب سنتگرایی گذاشت. چنین حوادثی در شهری مانند کنگاور بی سابقه است. این قتلها را باید به حساب سیاست ترویج لمپنیسم و ترویج فرهنگ مردسالار در میان ملت های ایران از سوی رژیم جمهوری اسلامی گذاشت. به نظر می رسد سیاست هایشان به نتیجه رسیده و توانسته اند بخش زیادی از جامعه را پیاده نظام سیاست های خود بگردانند.

  • D.A

    همه جای ایران رو گفتین غیر استان گیلان ومازندران  یعنی اونابیخیال ناموس و این مسائل هستن......

  • amin

    توی چه جامعه خطرناکی داریم زندگی میکنیما