ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدریس زبان روسی در تمام مدارس سوريه اجباری شد

سرگی استپاشين، رئيس جمعيت همکاری بين‌المللی روسيه اعلام کرد که تدريس زبان روسی در تمام مدارس سوريه اجباری شده است.

سرگی استپاشين، رئيس جمعيت همکاری بين‌المللی روسيه و رئيس پیشین ديوان محاسبات این کشور اعلام کرد که تدريس زبان روسی در تمام مدارس سوريه اجباری شده است.

به‌گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، سرگی استپاشين گفت: « چندی پيش دميتری راگوزين، معاون نخست‌وزير روسيه به سوریه رفت و پس از این دیدار مقام‌های سوريه تصميم گرفتند تدريس زبان روسی را در تمام مدارس اين کشور اجباری کنند.»

وی تأکید کرد در این شرايطی که در اوکراين عرصه را بر روسیه تنگ می‌کنند، نمونه سوريه متفاوت است.

رئيس جمعيت همکاری بين‌المللی روسيه همچنین گفت دمشق همواره نه فقط متحد مسکو، بلکه «خط مقدم واقعی ما» در خاور نزديک بوده است.

ریا نووستی نوشته است که پیش از این وزارت آموزش و پرورش سوريه زبان روسی را به‌عنوان زبان خارجی دوم در کنار زبان فرانسوی انتخاب کرده بود و دانش‌آموزان می توانستند از کلاس هفتم يکی از آن‌ها را برای تدريس انتخاب کنند.

هوزان الوز، وزیر آموزش و پرورش سوریه دی‌ماه سال گذشته گفته بود: «تا آغاز سال تحصیلی جدید، همه زمینه‌های لازم برای تدریس زبان روسی در مدارس، اعم از کتاب‌های درسی و معلمان و مدرسان این زبان را مهیا خواهیم کرد.»

روسیه، یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان حکومت سوریه به‌شمار می‌رود و تاکنون در شورای امنیت، چهار بار از حق وتوی خود استفاده کرده و مانع از تصویب قطعنامه علیه دولت این کشور شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرناز

    چه کار درستی. فرانسه به چه دردشون می خوره؟ زبان کشور استعمارگری که دشمن وحشی و بی شرم مردم سوریه است ! روسیه با سوریه رابطه دی‍پلماتیک، تجاری و نظامی دارد و در مقابل حملات کشورهای امپریالیست غرب که سوریه را به خاک و خون کشیده اند و با اعمال تحریم اقتصادی مردم بیگناه را به مصیبت کشانده اند، از سوریه حمایت می کند. جایگزینی زبان فرانسه با زبان کشوری که با سوریه تقابل دوستانه دارد الزامی است.

  • nader

    جان کری خواب تشریف دارند.  روسیه و دست نشانده اش حکومت اسلامی هردو میگویند:  دمشق ه «خط مقدم واقعی ما» در خاور نزدیک بوده است.!!!

  • Samad

    بیچاره ها! مستعمره شدن در قرن 21 اونم مستعمره ی روسیه! خیلی بی ریخته همه ی این وقایع به همت نداشته آقای اوباما و تیم و حزب بی خاصیتش رخ داده. کاش زودتر یه آدم حسابی بر صندلی ریاست جمهوری بزرگترین قدرت دنیا تکیه بزنه