ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده کل سپاه: بازگشت اصلاح‌طلبان پس از انتخابات ۸۸ خط قرمز بود‎

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در ویدیویی در حال گردش در شبکه‌های اجتماعی به نقش سپاه در برخورد با معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم اشاره کرده است.

بخش‌هایی از سخنرانی محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران در پیوند با رویدادهای انتخابات سال ۱۳۸۸ خورشیدی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

محمدعلی جعفری در این ویدیو به نقش سپاه و بسیج در «جمع کردن ماجرای انتخابات ۸۸» می‌پردازد.

این فایل ویدیویی را محمد نوری‌زاد، مستندساز منتقد حکومت ایران، در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده است.

محمدعلی جعفری در سخنرانی خود می‌گوید: «نگرانی و دغدغه‌ای و خط قرمزی که برای نیروهای انقلاب وجود داشت این بود که مجدداً نیروهای مخالف انقلاب و ارزش‌های انقلاب که در دوران دوم خرداد فرصتی پیدا کرده بودند و در حاکمیت نفوذ پیدا کرده بودند، مجدداً روی کار بیایند.»

فرمانده سپاه پاسداران درباره دخالت سپاه در انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران می‌گوید: «در آن انتخابات و جریانات بعد از آن مشخص شد که آن‌ها به چه دلیل این‌همه اصرار دارند که سپاه و بسیج تحت عنوان نیروهای نظامی نباید به هیچ وجه نباید دخالت بکنند. نباید دخالت کنیم تا آنان بتوانند کار خودشان را انجام دهند و سپاه و بسیج مزاحمتی برای آن‌ها نداشته باشند.»

در بخش دیگری از این سخنرانی محمدعلی جعفری اشاره می‌کند: «هنوز هم خیلی از مسئولین و خواص و حتی علما ابهام دارند نسبت به این اتفاقی که افتاده و بعضی‌ها هم اعتراض دارند.»

فرمانده سپاه پاسداران در این سخنرانی به گفته‌های آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در خطبه نماز جمعه‌ ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ اشاره ‌می‌کند که پس از آن معترضان با برخورد گسترده‌ای مواجه شدند.

محمدعلی جعفری می‌گوید: «در این خطبه‌ها مشخص بود (آیت‌الله خامنه‌ای) که حتماً موضع می‌گیرند و در آن خطبه تاریخی که خواندند، در واقع بحث اعتراضات و تظاهرات خیابانی را نهی کردند و طبعات را هم بر عهده خودشان گذاشتند. بعد از آن هم طبیعی بود ما نباید بگذاریم حتی این تظاهرات به قول خودشان آرام هم انجام بگیرد.»

دستگیری و قطع شبکه‌های ارتباطی معترضان

در ادامه سخنرانی محمدعلی جعفری به این نکته اشاره می‌کند که بیشتر آنانی که در تظاهرات شرکت کرده بودند در شمال تهران آمده بودند: «پیش بینی از قبل این بود که وقتی این برخورد می‌شود احتمالاً یکی دو روز دیگر تظاهرات ادامه پیدا می‌کند، اما خوشبختانه با این برخوردی که بعد از روز شنبه با ممانعت و جلوگیری به عمل آمد دیگر بعد از آن اتفاقی نیافتاد. دلیلش هم روشن بود، چون بیشتر آنانی که در تظاهرات شرکت می‌کردند از شمال شهر می‌آمدند و آنان خیلی اهل تحمل سختی و ایستادگی نبودند و کاملاً مشهود بود.»

برخورد نیروهای «لباس شخصی» با معترضان پس از انتخابات ۸۸

در این سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران «دو اقدام اساسی و استراتژیک» را در «جمع کردن ماجراهای ۸۸» موثر می‌داند: «یکی دستگیری‌های گسترده‌ای که توسط دستگاه‌های امنیتی و بخشی هم توسط سپاه انجام گرفت. در لایه طراحان و ایده‌پردازان این ماجرا، آن‌هایی ایده‌پردازی کرده بودند و طرح داشتند، روحیه می‌دادند و مدام تحریک به این کار می‌کردند، یک دستیگری گسترده از آنان انجام شد. بعد مقابله‌هایی که بصورت گسترده با حضور نیروهای مردمی بسیج و سپاه به کمک نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی برای مقابله با این جریان انجام گرفت. از جمله مهمترینش برخورد یا جلوگیری در بعد از ظهر روز شنبه بود.»

قطع شبکه‌های ارتباطی مانند موبایل و اینترنت یکی دیگر از راه‌ها برای مقابله با اعتراضات سال ۱۳۸۸ بوده که محمدعلی جعفری در ویدیو به آن اشاره می‌کند: «قطع ارتباطات این‌ها (معترضان) یعنی ایجاد اختلال در ارتباطات این‌ها چه شبکه‌های اینترنتی و شبکه‌های موبایل، اس‌ام‌اس و... تاثیر بسیار زیادی روی بهم ریختگی برنامه این‌ها داشت.»

سپاه و رویدادهای ۸۸

محمد نوری‌زاد به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته تاریخ دقیق این سخنرانی مشخص نیست، اما این برای اولین بار است که ویدیویی از سخنان محمدعلی جعفری درباره رویدادهای سال ۱۳۸۸ منتشر می‌شود.

سال گذشته محمدعلی جعفری در «سومین مجمع عالی بسیج و پیشکسوتان جهاد و شهادت» با اشاره به رویدادهای سال ۱۳۸۸ گفته بود: «در آن ایام، چه ظلم‌هایی که نسبت به امام (ره)، رهبری و نظام اسلامی روا داشته نشده است.»

محمد علی جعفری در ادامه سخنانش وظیفه سپاه پاسداران را چنین بیان می‌کند: «وظیفه سپاه پاسداران، حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی است و در عرصه‌های مختلف با توجه به اقتضائات آن عرصه، به دفاع از انقلاب همت می‌گمارد و این باید مورد توجه همه عزیزان از جمله پیشکسوتان جهاد و شهادت سال‌های دفاع مقدس باشد.»

پیش‌تر مصطفی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگویی با روزنامه «اعتماد» به دخالت سپاه در رخدادهای  انتخابات سال ۱۳۸۸ اشاره کرده بود.

ذوالنور گفته بود: «ورود سپاه در ماجرای ۸۸ ورودی ماموریت محور، آرام‌بخش و برای جمع کردن موضوع بود.»

وی در ادامه افزوده بود که «سال ۸۸ هم سپاه مطلقاً بدون نظر شورای امنیت ملی کاری نکرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد رضا

    وقتی که در آئین این علمای دروغین مسئلهٔ "تقیه" نهادینه شده، پس دروغ گفتن امریست که از نظر دینی اشکال که ندارد هیچ، بلکه امری ضروریست. هر چه از دهان آیت الله ها و سردارهای کاسه لیس آنها شنیده شود فقط دروغ است. آنقدر دروغ گفته اند که اصل راستگویی در ریشهٔ آنها وجود ندارد. حالا این دروغگوها بر یک مملکت حکومت میکنند وای به حال نسلی که آموخته های این شارلاتان ها را سرمشق قرار دهند. سخنی که منصوب به کوروشِ کبیر است واقعأ معنی دار است: خداوندا سرزمین مرا از خشک سالی و دروغ در امان بدار.

  • حسین

    به امید محاکمه جلادان خونریز در دادگاه های مردمی

  • آزاده

    تنفر ملت از حکومت اسلامی از سال ٨٨ شدت بیشتری گرفته و آگاهی مردم هر روز فزونی میگیرد آنچه برای همه مسلم است نیاز به سند نداشت آنچه ما در ایران به ان گرفتاریم کم کاری تمامی گروه های سیاسی است که یا صداقت کافی ندارند و برای منافع مشتی قدرت پرست تشکیل شده اند, یا آنچنان در مبارزه سر در گم هستند که نمیتوانند شرایط و موقعیت داخلی را درست ارزیابی کنند که اعتماد مردم را کسب کنند.اینهمه گروه سیاسی تا کنون قادر نبوده اند که کسانی که در قدرت قرار دارند را به درستی در دسته بندی های نظام شناسایی و به مردم معرفی کنند. جالب این جاست که همه گروه ها مبارز علیه رژیم همانند حکومت, ملت ایران را نا محرم میدانند و از روشن شدن هویت و دسته بندی ها و ارایه گزارش و تحلیل ها خوداری میکنند. آنچه الان مهم است روشن نمودن لایه های درونی و رابطه باند های رژیم و تحت فشار گذاشتن آنها با افشاگری و ارایه مستند ها به ملت ایران است تا اولا ملت با شناخت بیشتر از کم کیف اوضاع و دسته بندی های درونی همواره در جلوگیری از سواستفاده ها جلوگیری نمایند و در صحنه های اجتماعی با این شناخت بدون ترس مشارکت بیشتری کنند. در شرایط فعلی باید گروه ها مبارز با روشن نمودن روش های شکستن جو خفقان باز کردن فضای سیاسی دست غارت گران را با نام نشانی بدهند تا فشار بروی عوامل فشارو فرصت طلب بسته شود. حکومت مجبور به عقب نشینی وریزش نیرو ها سرکوب گریش گردد و نتواند بدلیل اینهمه دزدی و دروغ از ابتکار عمل و مانور سیاسی برخوردار گردد.

  • nader

    هشدار امام جمعه اصفهان :من جمله "مردم خود انتخاب کنند" را اصلا قبول ندارم!!

  • Neda

    حدادعادل در برنامه "دیروز امروز فردا": دولت هر چه زودتر طرح عفاف و حجاب را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند! نگرانی بسیاری بیش از مسئله‌اقتصاد «عفاف‌وحجاب» است!!

  • hasani

    در جواب reza : -  رهبری به عنوان شریک جرم کودتای انتخاباتی نیست. فرمانده انست ! -  انتشار این فیلم توسط باند های تند رو نظامی – امنیتی حکومت نبوده و برگرفته از فیسبوک محمد نوری زاد است. \-  رهبری به جهت حصول توافق هسته ای ! این باند را در هفته های آینده جراحی نخواهد کرد. چون به انها نیاز دارد. فرض تحریمها لغو شد فکر میکنی دموکراسی برقرار و پولها برای مردم خرج خواهد شد؟!

  • farid

    خط قرمز سردار و اربابش دموکراسی و عدالت و حقوق بشر و خوشحالی و رضایت و رفاه مردم و پشرفت کشور  است ! خط سبز شان :اختلاس و باند بازی و دروغ و اعدام و سرکوب و ایجاد تنش در منطقه و بمب و موشک است ! 

  • reza

    به نظر میرسد انتشار این فیلم توسط باند های تند رو نظامی - امنیتی حکومت دو هدف عمده را دنبال میکند: اول تحت فشار گذاشتن رهبری به عنوان شریک جرم کودتای انتخاباتی جهت خالی کردن پشت مذاکره کنندگان هسته ای و دوم ایجاد و برجسته سازی تقابل بیشتر بین دولت و حامیانش با رهبری. در هر صورت با نزدیکتر شدن به توافق هسته ای و با به خطر افتادن منافع اقتصادی و سیاسی باند های تند رو نظامی - امنیتی کار های اینچنینی و حتی عملیات انتحاری توسط این باند بیشتر و بیشتر خواهد شد. امکان موفقیت این باند برای پس زدن بیت رهبری کم نیست مگر این که رهبری به جهت حصول توافق هسته ای این باند را در هفته های آینده جراحی کند.

  • بهنام

    این باندهای تبهکار و جنایتکار اسلامی به اضافه آن رهبر پوشالی ، خود طراح و آفریننده فتنه بودند و حالا مردم و منتقدین شده اند فتنه گر . واقعآ که این اسلامگرایان متظاهر هنری جز فریب و نیرنگ و تزویر و ریا ندارند و برای پول و مقام دنیوی چه جنایتها که نمیکنند ، درست مانند صدر اسلام کذائیشان .