ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره فیلم محیط زیست؛ زیبایی‌های طبیعت و فجایع زیست‌محیطی

سیزدهمین جشنواره فیلم محیط زیست در آلمان، درباره طبیعت و در دامن طبیعت برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توان زیبایی‌های طبیعت را دید و با بحران‌های زیست‌محیطی آشنا شد.

سیزدهمین جشنواره فیلم محیط زیست در آلمان، درباره طبیعت و در دامن طبیعت برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توان زیبایی‌های طبیعت را دید و با بحران‌های زیست‌محیطی آشنا شد.

سیزدهمین جشنواره فیلم محیط زیست در آلمان، درباره طبیعت و در دامن طبیعت

خشکسالی و طوفان‌های مهیب ریزگردها و فرسایش زمین در خاورمیانه، ذوب شدن کوه‌های یخ در قطب شمال و بالا رفتن سطح دریاها در سراسر جهان، بهره‌وری بی‌رویه صنعتی از زمین‌های کشاورزی در غرب برای سودآوری بیشتر، نیروگاه‌های هسته‌ای، سونامی، زلزله و گرمایش زمین.

به نظر می‌رسد بحران‌های زیست‌محیطی به زندگی روزانه ما هر دم بیش از پیش راه پیدا می‌کند. در سایه چنین تحولاتی سیزدهمین جشنواره فیلم محیط‌ زیست در آلمان برگزار می‌شود.

در دامن طبیعت، درباره طبیعت

جشنواره فیلم «چشم‌انداز طبیعت» (Naturvision) با محوریت محیط زیست به مدت چهار روز، از ۲۴ تا ۲۷ ژوئن در شهر لودویگسبورگ در جنوب آلمان، در دامن طبیعت و با فیلم‌هایی درباره طبیعت برگزار خواهد شد.

این جشنواره که قدیمی‌ترین جشنواره فیلم با درونمایه‌ زیست‌محیطی است، فیلم‌هایی را از آمریکا، آلمان، ژاپن، کانادا، سوئد، آفریقای جنوبی و فرانسه به نمایش می‌گذارد. این فیلم‌ها با هم در پنج عرصه رقابت می‌کنند:

  • حفاظت از محیط زیست
  • حیات وحش
  • بهترین فیلمبرداری از محیط زیست
  • بهترین روایت سینمایی یک مشکل زیست‌محیطی
  • بهترین موسیقی برای فیلمی با موضوع محیط زیست

همچنین جایزه‌ای به بهترین فیلم کودک با موضوعات زیست‌محیطی و به فیلمسازی نوجوان که به ساخت مستندهایی درباره طبیعت علاقمند باشد، اهداء می‌شود. جایزه ویژه هیأت داوران هم در پایان این جشنواره به یک فیلمساز تعلق می‌گیرد.

جشنواره فیلم محیط زیست که از حمایت مالی دولتی هم برخوردار است، تلاش می‌کند با به نمایش گذاشتن فیلم‌هایی پیرامون حیات وحش و زیبایی‌های حیرت‌انگیز طبیعت هم به جلوه‌های سینمایی طبیعت اهمیت دهد و هم با به نمایش گذاشتن مستندهایی درباره بحران‌ها و فجایع طبیعی، هشداردهنده باشد.

آب و خاک؛ آموزش کودکان و نوجوانان

این جشنواره همچنین از یک سویه آموزشی هم برخوردار است: تماشاگران کودک و نوجوان در این جشنواره در میزگردها و در برنامه‌های ویژه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده شرکت می‌کنند و با مشکلات و چالش‌های زیست‌محیطی آشنا می‌شوند.

همچنین کارشناسان به مدارس می‌روند و در گفت‌و‌گو با دانش آموزان، فیلم‌هایی را برای نمایش در مدارس آماده می‌کنند. هرچه باشد این کودکان و نوجوانان هستند که در آینده وظیفه حفاظت از طبیعت را به عهده خواهند گرفت و وارث زیبایی‌ها یا ویرانی‌های آن خواهند شد.

موضوع سیزدهمین جشنواره محیط زیست خاک و آب است.

«پایان طبیعت» ساخته اینگولف باور، «خاله فوکوشیمایی من» از کیوکو میاکا، «نخستین موج» از فولکه ریدن، و «یک شهر چگونه سیر می‌شود» ساخته ایرجا مارتنز در بخش اصلی این جشنواره با هم رقابت می‌کنند.

گالری عکس: برخی از فیلم‌های جشنواره فیلم محیط زیست

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.