ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش سقط قانونی و غیر‌قانونی جنین در ایران

در سال ۱۳۹۲ خورشیدی، هزار و ۸۱۸ نفر برای گرفتن مجوز سقط جنین به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که حدود ۱۵۰ مورد بیش از سال ۱۳۹۱ است.

در سال ۱۳۹۲ خورشیدی، ۱۸۱۸ نفر برای گرفتن مجوز سقط جنین به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند. به گزارش سازمان پزشکی قانونی، این آمار نشان می‌دهد که میزان سقط جنین قانونی در سال یادشده حدود ۱۵۰ مورد بیش از سال ۱۳۹۱ است.

به گزارش «خبرآنلاین»، خبر افزایش سقط جنین قانونی در تهران در حالی از سوی سازمان پزشکی قانونی مطرح شده که چندی پیش وزارت بهداشت از ۶۰۰۰ سقط جنین قانونی در کل کشور در سال ۱۳۹۲ خبر داده بود.

سهم تهران از این میزان، بیش از ۲۰ درصد بود. حال بر اساس آمارهای جدید، به سهم تهران در این زمینه، هشت درصد افزوده شده است.

سازمان پزشکی قانونی تهران، شمار کسانی را که متقاضی دریافت مجوز سقط درمانی در سال ۱۳۹۱ بوده‌اند، ۱۶۸۴ نفر اعلام کرده است.

این در حالی است که براساس آمارهای رسمی سازمان پزشکی قانونی دوسال پیش از سال یادشده، در سال ۱۳۸۹، بیش از ۸۴۵ مورد سقط جنین قانونی در تهران ثبت شده بود.

مقایسه این ارقام از افزایش بیش از دوبرابری آمار سقط جنین قانونی در تهران طی دوسال یادشده حکایت می کند.

سقط جنین غیرقانونی

علاوه بر سقط جنین قانونی، سالانه بیش از ۲۵۰ هزار سقط جنین غیر قانونی در کشور انجام می‌شود که در مقایسه با میزان سقط جنین‌ قانونی، ۴۰ برابر بیشتر است. محمداسماعیل مطلق، مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت در بهمن ماه سال گذشته از وقوع ۲۵۰ هزار سقط جنین غیر قانونی در سال خبر داد.

میزان سقط جنین قانونی در تهران- منبع: سازمان پزشکی قانونی

سال ۱۳٨۴ نمایندگان مجلس ایران قانون سقط درمانی جنین را تصویب کردند و از آن سال، قانون به خانواده‌هایی که جنین‌شان دچار مشکل بود یا ادامه بارداری برای مادر خطرناک بود این اجازه را داد که جنین خود را سقط کنند.

به طور کلی اما عمل سقط جنین در ایران غیر قانونی است. مجازات سنگین برای سقط جنین در ایران در حالی است که در بسیاری از کشورها پس از لغو ممنوعیت سقط جنین، آمار مرگ و میر زنان به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

سقط جنین یکی از کم‌خطرترین، کم‌هزینه‌ترین و امن‌ترین جراحی‌ها در عرصه پزشکی است، اما به دلیل غیرقانونی بودن این عمل در برخی کشورها ازجمله ایران و انجام آن در محیط‌های غیر بهداشتی و توسط افرادی که آموزش این کار را ندیده‌اند، سالانه حدود هفتاد هزار مرگ و بیست میلیون معلولیت در جهان برجای می‌گذارد.

در طی سال‌های گذشته بسیاری از سقط‌های خودخواسته با روش‌هایی مانند استفاده از سقط‌کننده‌های دارویی، اجسام تیز و سنگین، آسیب‌های جسمانی و فشارهای شکمی و روش‌های پرخطر صورت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره51

    […] میزان اشتراک زنان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافت سلام وطندار، ۱۴ جون ۲۰۱۴  فوزیه حبیبی معین مالی و اداری وزارت امور زنان به سلام‌وطندار گفت، با وجود تهدیدات امنیتی در برخی از ولایات باز هم اشتراک زنان در ولایات و ولسوالی‌های نا امن بیشتر بود. بانو حبیبی، علت اشتراک گسترده زنان را بیداری، علاقمندی زنان از اهمیت رای شان و باور شان از تامین امنیت توسط نیروهای امنیتی عنوان کرد. […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 49

    […]  افزایش سقط قانونی و غیر‌قانونی جنین در ایران رادیو زمانه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ در سال ۱۳۹۲ خورشیدی، ۱۸۱۸ نفر برای گرفتن مجوز سقط جنین به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند. به گزارش سازمان پزشکی قانونی، این آمار نشان می‌دهد که میزان سقط جنین قانونی در سال یادشده حدود ۱۵۰ مورد بیش از سال ۱۳۹۱ است. […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 50

    […] افزایش سقط قانونی و غیر‌قانونی جنین در ایران رادیو زمانه، ۵ جون ۲۰۱۴ در سال ۱۳۹۲ خورشیدی، ۱۸۱۸ نفر برای گرفتن مجوز سقط جنین به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند. به گزارش سازمان پزشکی قانونی، این آمار نشان می‌دهد که میزان سقط جنین قانونی در سال یادشده حدود ۱۵۰ مورد بیش از سال ۱۳۹۱ است. به گزارش «خبرآنلاین»، خبر افزایش سقط جنین قانونی در تهران در حالی از سوی سازمان پزشکی قانونی مطرح شده که چندی پیش وزارت بهداشت از ۶۰۰۰ سقط جنین قانونی در کل کشور در سال ۱۳۹۲ خبر داده بود. سهم تهران از این میزان، بیش از ۲۰ درصد بود. حال بر اساس آمارهای جدید، به سهم تهران در این زمینه، هشت درصد افزوده شده است. […]

  • بهنام

    متاسفانه با عکسی که در تیتر خبر زده اید از انسان بودن شرمنده شدم و از خداوند قادر متعال در خواست میکنم ما را ببخشد و به ما رحم کند .