ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود نيلی سرپرست دانشگاه تهران شد

با حکم رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری ایران، محمود نيلی احمدآبادی به‌عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب شد.

با حکم رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری ایران، محمود نيلی احمدآبادی به‌عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب شد.

محمود نيلی احمدآبادی به‌عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب شد

به‌گزارش منابع خبری ایران قرار بر این شده است که محمود نيلی به‌طور موقت به‌عنوان سرپرست دانشگاه تهران فعاليت کند تا وزير علوم نام وی را به‌عنوان رئيس این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند.

از زمان برکناری فرهاد رهبر، رئیس پیشین دانشگاه تهران، تاکنون محمدحسين اميد، معاون اداری مالی وزارت علوم سرپرست دانشگاه تهران بود.

محمود نيلی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران از جمله استادان دانشگاه بود که در بیانیه‌ای از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کنونی پشتیبانی کرده بود.

وی متولد ۱۳۳۵ از اصفهان، فارغ‌التحصيل ۱۳۶۰ در مقطع کارشناسی دانشگاه شيراز و دکتری در دانشگاه توهوکو ژاپن در سال ۱۳۷۳ است که در دانشگاه تهران به‌عنوان استاد دانشکده مهندسی متالورژی و مواد تدریس می‌کند.

نيلی پيش از اين مديريت بخش مهندسی جهاد دانشگاهی دانشگاه شيراز، معاونت فنی و پژوهشی نيروی هوايی سپاه پاسداران، معاونت آموزشی گروه متالورژی دانشگاه تهران، معاونت پژوهشی دانشکده فنی دانشگاه تهران، رياست پرديس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و مديريت قطب علمی مواد با کارايی بالا را عهده دار بوده است.

پيش از اين قرار بود قبل از طی مراحل سرپرستی، گزينه رياست دانشگاه تهران مستقيم به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود.

گزینه‌های دیگر برای ریاست دانشگاه تهران محمود کره‌ای، محمدحسين اميد، حسين حسينی، محمد رحيميان، و محمدعلی موسوی بودند که موسوی کناره‌گیری کرد.

فرهاد رهبر ۱۷ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۶ و در دوران وزارت محمدمهدی زاهدی در وزارت علوم، جانشین عباس‌علی عمید زنجانی شده بود و سرانجام پس از شش سال، از ریاست دانشگاه تهران کنار گذاشته شد.

در دوران ریاست فرهاد رهبر تعداد زیادی دانشجویان از حراست دانشگاه تهران احکام انضباطی گرفتند و از تحصیل بازماندند.

خبر این برکناری، چیزی بود که بسیاری از دانشجویان و استادان دانشگاه تهران مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند. دوران ریاست او بر دانشگاه تهران، از سخت‌ترین دوره‌ها برای فعالیت‌های دانشجویی و تحصیلی در این دانشگاه بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزانه

    واقعا استاد ارزنده ای هستند ایشون