ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان مجلس ایران در برزیل بر تماشاگران ایرانی «نظارت» می‌کنند

حسين آذين، نماینده مجلس که قرار است به برزیل سفر کند، گفت نمایندگان مسافر جام جهانی هم فساد در فوتبال را پيگيری و هم بر رعايت اخلاق اسلامی تماشاگران ایرانی در برزيل نظارت می‌کنند.

حسين آذين، رئيس کميته فرهنگی کميسيون اصل ۹۰ مجلس ایران که قرار است به جای حمید رسایی، عضو دیگر این کمیسیون به‌همراه دو تن دیگر از اعضای این کمیسیون به برزیل سفر کند، گفت این نمایندگان هم بحث فساد در فوتبال را پيگيری می‌کنند و هم ناظر بر رعايت اخلاق اسلامی تماشاگران ایرانی در برزيل خواهند بود.

حسین آذین: ما بايد به‌طور کامل نظارت داشته باشيم تا خدايی نکرده کاری خلاف آداب اسلامی و ايرانی صورت نگيرد

به‌گزارش سایت «تدبير» حسین آذين گفت: «من مأمور هستم و بنا بر اصرار يا ميل شخصی به برزيل نمی‌روم اما مجلس قصد دارد با ابعاد فساد در فوتبال مقابله کند. فکر نکنيد قصد ما از اين سفر ديدن مسابقات به هزينه بيت‌المال است.»

وی در مورد «نحوه نظارت» هیأت اعزامی از مجلس به برزيل گفت: «مجلس بايد بر تمام مسائل نظارت کند. بحث حضور ايران در جام جهانی نيز يک مسأله عظيم بين‌المللی است. البته دليل اعزام نماينده از کميسيون اصل ۹۰تنها بحث فساد در فوتبال نيست، بلکه مهم‌ترين مسأله رعايت مسائل فرهنگی و آداب اسلامی در برزيل است.»

حسین آذین با بیان این‌که «در گذشته اتفاق‌هايی درباره مباحث فرهنگی و اسلامی در جام‌های جهانی و يا مسابقه‌های بين‌المللی رخ داده بود که اين بار نبايد آن اتفاق‌ها رخ دهد»، برزیل را «يک کشور خاص از نظر فرهنگی» عنوان کرد و افزود: «به همين دليل مجلس قرار است ناظری را به اين بازی‌ها بفرستد تا ضمن هم‌افزايی و بالا رفتن سطح بازی‌های ايران، اخلاق و آداب اسلامی نيز رعايت شود.»

رئيس کميته فرهنگی کميسيون اصل ۹۰مجلس ایران گفت: «ما نمی‌توانيم به راحتی از بحث‌های نظارتی بگذريم. ما بايد به‌طور کامل بر تمامی اقدامات تيم ملی و حتی هنرمندانی که تيم ملی را در سفر به برزيل همراهی می‌کنند نظارت داشته باشيم تا خدايی نکرده کاری خلاف آداب اسلامی و ايرانی صورت نگيرد. از سوی ديگر ما برای نظارت بر تماشاگران ايرانی نيز برنامه‌ريزی دقيقی داريم و حتما آن را اعمال خواهيم کرد.»

وی در مورد تأمین هزینه‌های سفر هیأت مجلس ایران به برزیل گفت: «اطلاعی ندارم.»

پیش از این اعلام سفر حمید رسایی به برزیل در پیوند با فساد در فوتبال بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت. برخی سایت‌ها در ایران نیز به این انتخاب اعتراض کرده و پرسیده بودند آيا رسايی تخصص مشخصی در حوزه فوتبال دارند، یا پیشینه قضايی يا حقوقی دارد که قصد دارد در مورد فساد در فوتبال آن هم در برزیل تحقیق کند.

برخی خبرگزاری‌ها نیز بر اساس شنیده‌ها از مخالفت علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران با اعزام این هیأت به برزیل خبر داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام

    آقا مجید این بازیها مسخره نیست. قلب ملیونها انسان به خاطر این ورزش زیبا و دوست داشتنی در دنیا می طپد. اگر شما این ورزش را دوست ندارید دلیل آن نمی شود که آنرا مسخره بنامید و خواستار تحریم آن شوید. برزیل کشور فقیری است با هزار و یک مشکل اقتصادی و اجتماعی و با تاریخی پر فراز و نشیب و با جمعیتی بیش از دویست ملیون نفرکه 21 در صد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی میکنند. و البته با برنامه های صحیح و اساسی و دراز مدت در حال حل و فصل مشکلات هستند. حزب مخالف سعی میکند در حالی که تمام دوربینها و خبر گزاریهای جهان روی برزیل تمرکز کرده اند دولت را تضعیف نموده و بقول معروف از آب گل آلود ماهی بگیرد. الان وقت تسویه حسابهای سیاسی نیست. هر چهار سال این فستیوال پر از هیجان ورزشی در جهان اتفاق می افتد و باید آنرا فرصتی مغتنم شمرد برای دوستی و آشنائی و همکاری بین ملل ، اقوام و انسانها فارغ از هر رنگ و نژاد و مذهب و عقیده و مرام و دید گاهی .

  • hasani

    کی آنها را نظارت میکند؟. اگر به استخر مختلط بروند و زیر ابی بروندو.......!

  • محسن

    به جای اینکه مردم به کار اینا نظارت کنن اینا به مردم نظارت میکنن

  • بهنام

    خوب این دلواپسان باید یک جوری رفتن خودشان به خرج بیت المال به برزیل را توجیه کنند یا نه ؟ بعد از اینکه راز مسئله رفتن رسائی ( دلواپس ) به برزیل افشا گردید و قضیه خیلی لوث گردید و نامبرده با خواری و خفت بسیار مجبور به عقب نشینی شد ، حالانوبت این تازه به دوران رسیده ها شده که با این بهانه های واهی و من در آوردی رفتن خود را توجیه و قانونی جلوه دهند . تماشاچیان ایرانی نه فقط از ایران ، بلکه از اقصی نقاط دنیا در این بازیها حضور دارند ، بنا بر این معلوم نیست این سه نفر چگونه میخواهند در مورد طرز پوشش و رفتار فرهنگی آنان نظارت کنند ، لابد گشت ارشاد را هم با خود به برزیل میبرند و احکام اسلامی شلاق را هم میخواهند در ملاء عام اجرا نمایند ، باشد تا مردمان برزیل هم پی به این اسلام ناب عقب مانده شان برده و در همانجا مسلمان شوند و اسلام بیاورند .

  • روزبه

    اگر نگاه کردن به خانمهای بی حجاب و "بد لباس"گناه پس اینا چطور می خواهند برن این مسائل بررسی کنند بدون اینکه گناه کرده باشند!!

  • Majid

    در حالیکه اکثریت مردم برزیل با انجام این مسابقات در کشورشان مخالفند نمایندگان خامنه ای در مجلس تشریفاتی او اگر ذره ای عقل و شعور میداشتند این بازیهای مسخره و پر خرج را ترحیم میکردند و نه نظاره! 

  • Samad

    نظارت همون نظاره است. میخوان با پول مردم برن نظاره کنن منت هم سرمون میذارن.

  • تماشاچی

    فاسد شماها هستید. تمام حکومتتون فاسده. جنایتکارانی مثل شما را دنیا تجربه نکرده. فکر کردید که اینجا هم ایرانه که هر غلطی که دلتون خواست بکنید. شما را از استادیوم میندازند بیرون. خیلی هم پرو بازی در بیارید کاریتون میکنن که تا آخر عمر وارد استادیومها نتونید بشید.

  • شهرام

    کثافت از سر و روی این حضرات میبارد حال میخواهند با پول باد آورده بروند برزیل با ابعاد فساد در فوتبال مقابله کنند. حرفی به این مزخرفی تا بحال نشنیده بودم.