ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سانسور کامل مراسم گشایش جام جهانی در ایران

مراسم گشایش جام جهانی فوتبال از تلویزیون دولتی ایران پخش نشد. مدير شبکه سه تلویزیون دلیل این سانسور را مغایرت این مراسم با «ساحت مقدس خانواده» عنوان کرد.

پنجشنبه ۲۲ خردادماه مراسم ۲۵ دقيقه‌ای گشایش جام جهانی فوتبال از تلویزیون دولتی ایران پخش نشد. مجيد زين‌العابدين، مدير شبکه سه تلویزیون، دلیل این سانسور را مغایرت این مراسم با «ساحت مقدس خانواده» عنوان کرد.

کلودیا لیته، جنیفر لوپز و پیت بول ترانه رسمی جام جهانی «Ole Ola» را با شادی و رقص اجرا کردند

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، مجيد زين‌العابدين درباره عدم پخش مراسم گشایش جام‌ جهانی فوتبال از تلويزيون ایران گفت: «ما در جامعه‌ای اسلامی زندگی می‌کنيم و ملاکمان برای پخش برنامه‌های تلويزيونی، ملاکی است که در عرف اجتماع و ضوابط قانونی‌مان در عرف خانواده‌هايمان وجود دارد.»

مراسم گشایش بيستمين دوره مسابقات جام جهانی فوتبال ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه (ساعت ۱۵ به وقت محلی) در ورزشگاه کورينتيانس شهر سائوپائولو برزیل، با حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد،  سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل آغاز شد.

مجيد زين‌العابدين در ادامه توضیحات خود درباره عدم نمایش این مراسم افزود: «در رويداد ورزشی مثل المپيک، برای برگزاری مراسم افتتاحيه، برنامه‌ريزی‌های گسترده‌تری وجود دارد و اين رويداد شايد سه الی چهار ساعت به طول بينجامد که در نتيجه قابليت پخش گسترده‌تری هم دارد اما مراسم افتتاحيه جام‌ جهانی، برنامه‌ريزی محدودی دارد که فکر می‌کنم برگزاری آن حدود ۲۵ دقيقه بيشتر طول نکشيد.»

گوشه‌ای از مراسم گشایش بيستمين دوره مسابقات جام جهانی فوتبال

این مدیر تلویزیونی در ایران گفت: «ما حتما از آنچه ممکن است خانواده‌ها را نگران کند، عدول نمی‌کنيم و هر چيزی که با ساحت مقدس خانواده و مسايل اجتماعی‌مان مغاير باشد، حتما سعی می‌کنيم ضوابط را در آن رعايت کنيم.»

در مراسم گشایش جام‌ جهانی ماکتی به شکل کره زمين در مرکز ورزشگاه قرار داشت که بر روی آن به زبان‌های همه کشورهای شرکت‌کننده، از جمله فارسی، «خوش‌آمدید» نوشته می‌شد.

در طول مراسم گروه‌های مختلف رقص برزیلی با لباس‌های محلی به هنرنمایی پرداختند و در بخش دیگری از آن ماکت کره زمین به‌شکل شکوفه گُلی باز شد و به صحنه ترانه‌خوانی جنیفر لوپز، کلودیا لیته و پیت بول تبدیل گردید.

آن‌ها ترانه رسمی جام جهانی را که «Ole Ola» نام دارد با شادی و رقص اجرا کردند. بيستمين دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از پنجشنبه ۲۲ خردادماه (۱۲ ژوئن) تا يکشنبه ۲۲ تيرماه (۱۳ ژوئيه) در کشور برزيل بر‌گزار می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران نیز در این دور از مسابقات شرکت دارد و روز دوشنبه ۲۶ خردادماه (۱۶ ژوئن) در نخستین دیدار خود به مصاف نیجریه خواهد رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصر

    ساکت لطفا. حرف نباشه. نیست هیج کدومتون ماهواره ندارید و ندیدید مراسم رو. چرا ***و پرت می گید. در ضمن یک سال دیگه که هیچ. صد سال دیگه هم نمی تونید اون صحنه هارو تو تلویزیون این مملکت ببینید. ما برای بدست آوردن این انقلاب 300 هزار تا خون دادیم و جوون دادیم. شمام اگر واقعا دوست دارید کار رو به دست بگیرید باید همین حدود خون بدید و جون بدید. اما شما دنیا رو می خواید و می خواید عیش دنیا و لذت های دنیا رو ببرید. معلومع حاضر نیستید خون بدید.

  • مامانی

    انشالله جام جهانی بعدی را بدون سانسور ببینیم .کی میشه این مومنها دست از سر دنیای بقیه بر دارند و بچسبند به آخرت خودشون ؟

  • علی

    خود امام روزی سه بار به حاجی احمد میفرمود طوری نکنید که خیال کنند طوری شده است در این کلام الهی همه حکمت های الهی و اسلامی تهفته هست اگر همه علمای اسلام جمع بشند اپنمیاواند مص همین گفتار مقدس بگند حاجی احمد نقل میکنه که خود انشیتن با شیندن همین جمله مبارکه شعیه شد و نظریه نسبیت را پس گرفت

  • پارسا ایرانی

    اختلاس های میلیاردی عوامل حکومت ، کثافتکاری دست نشانده های رژیم در سفارتخانه های گوناگون ، تجاوز فرزندان مردم در زندانهای رژیم خدشه ای بر ساحت مقدس خانواده وارد نمی کند اما رقص یک زن چهار ستون نظام و آقا را می لرزاند به امید آن روز چشم و گوش مردم ایران بطور واقعی باز گردد

  • شهروند عادی

    ساحت مقدس خانواده سی و چند سال است که دهن ما را آسفالت کرده است. اگر روزی تصمیم بگیرند که داوران زن را برای مسابقات به کار بگیرند برای جلوگیری از ترکیدن ساحت مقدس خانواده و شرع مقدس احتمالا از دیدن کل مسابقات محروم خواهیم شد