ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«یار دوازدهم» تیم ملی ایران

هرچند پروژه «یار دوازدهم» بد نام شد، اما یک هنرمند لبنانی، با پوشیدن پرچم ایران، به یار دوازدهم تیم ملی ایران تبدیل شد.

قرار بود گروهی از هنرمندان ایرانی برای حمایت از تیم ملی ایران به برزیل بروند. «آژانس مسافرتی تعطیلات رویایی» و سردار پاسدار عزیز محمدی، رئیس اتحادیه مدیران باشگاه‌های فوتبال از پروژه «یار دوازدهم» حمایت می‌کردند. این پروژه در سایه حاشیه‌هایش قرار گرفت و بدنام شد. اکنون یک هنرمند لبنانی، با پوشیدن پرچم ایران، به طور غیر منتظره‌ و خودانگیخته‌ای به یار دوازدهم تیم ملی ایران تبدیل شده است.

میریام کلینک، هنرمند لبنانی در عکس‌هایی که در شبکه فیسبوک و توئیتر منتشر کرده، پرچم ایران را پوشیده و سلاح به دست دارد. این خواننده جنجالی اعلام کرده که او به نمایندگی از «جمهوری کلینکستان» طرفدار تیم ملی ایران است.

تیم ملی ایران، دوشنبه ۲۶ خردادماه (۱۶ ژوئن) در نخستین دیدارش به مصاف نیجریه می‌رود.

در این میان، سایت فدراسیون فوتبال گزارش داده که محمد علی قانع‌زاده، سفیر ایران در برزیل با مسئولان فدراسیون و بازیکنان تیم ملی ایران دیدار کرده است.

میریام کلینک، خواننده لبنانی پرچم چند کشور و از جمله ایران را تن کرده و گفته در جام جهانی برزیل طرفدار تیم ملی ایران است

سفیر ایران در این دیدار اطلاع داده که در گفت‌و‌گوی سفارت جمهوری اسلامی با مقامات برزیلی، از نظر امنیتی و فرهنگی «شرایط ویژه»‌ای برای تیم ملی ایران در نظر گرفته شده است. جمهوری اسلامی در نظر دارد در سه شهری که تیم ملی ایران بازی می‌کند، برنامه‌های فرهنگی مورد تأیید حاکمیت را اجرا کند و از صحنه جهانی فوتبال برای تبلیغ گردشگری حلال بهره بگیرد.

آیا به‌راستی ایرانیان در میان ملت‌های جهان مردمانی سختگیر، متعصب و اخم‌آلودند، تا آن حد که در جام جهانی برزیل، از نظر فرهنگی به «شرایط ویژه» نیاز دارند؟ در هر حال، این‌بار، پیش از آنکه تیم ملی ایران  در نخستین دیدارش به مصاف نیجریه برود، «جمهوری کلینکستان» به رهبری میریام کلینک، با پوشیدن پرچم ایران، از نظر فرهنگی «شرایط ویژه» را به هم زده و فضای متفاوتی به وجود آورده است.

انقلابی به رنگ صورتی

در سال ۲۰۱۲ میریام کلینک نماهنگی منتشر کرد با عنوان «انقلاب کلینک». او در این نماهنگ، در صحنه‌هایی که در یک گورستان فیلمبرداری شده، اسلحه به دست گرفت و از سیاستمداران لبنانی انتقاد کرد. این ویدیو با اعتراض گسترده اسلام‌گرایان در لبنان مواجه شد. عده‌ای او را متهم کردند که حرمت مردگان را با رقصیدن بر گور آنان از بین برده است. کلینک در این نماهنگ، در فضایی صورتی رنگ، به تنهایی انقلاب می‌کند و با بازی با کلمات در پی پیوند بین انسان‌هاست.

او در دسامبر ۲۰۱۲ نامزد انتخابات مجلس لبنان شد و در کمپینی که به راه انداخت خواهان حق رأی و حق تابعیت برای خارجیانی شد که در لبنان زندگی می‌کنند و با لبنانی‌ها ازدواج کرده‌اند. او همچنین از حقوق انسانی آوارگان سوری که به لبنان پناه آورده بودند دفاع می‌کرد. میریام کلینک از مخالفان حزب‌الله لبنان است و می‌گوید حزب‌الله باعث دودستگی در عرصه سیاست داخلی لبنان شده است. کار او بالا گرفت و در شبکه تلویزیونی «الزعیم» در میزگردی با جوانان لبنانی شرکت کرد و به پرسش‌های آنها پاسخ گفت. پس از این برنامه تلویزیونی بود که در حومه لبنان به او سوءقصد شد. او اما از این سوءقصد جان سالم به در برد.

رقصیدن گربه در یک روز داغ

میریام کلینک که از مادری اهل صربستان و پدری لبنانی متولد شده، با انتشار نماهنگی در تلویزیون لبنان به شهرت رسید. اسلام‌گرایان رقص و آواز او را شهوانی و تحریک‌آمیز و دور از شأن یک زن مسلمان و عرب خواندند و رقص او را به رقص یک گربه در یک روز داغ تشبیه کردند. به رغم این مخالفت‌ها او در شبکه‌های اجتماعی و در رسانه‌ها فعال است و از چهره‌های شناخته‌شده هنری در جهان عرب به شمار می‌آید.

کلینک لباس تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین، آلمان، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال را هم پوشیده و این عکس‌ها را در فیسبوک و توئیتر منتشر کرده است. اما اعلام کرده که در جام جهانی فقط از تیم ملی ایران دفاع می‌کند. در بین این عکس‌ها، فقط در تصاویری که کلینک با پرچم ایران گرفته، اسلحه به دست دارد. سلاح اما نه نماد خشونت، بلکه نمایانگر همان انقلاب صورتی اوست در جمهوری‌ شاد و وسوسه‌گری که به گفته خودش «کلینکستان» نام دارد.

گالری عکس: حمایت میریام کلینک، خواننده لبنانی از تیم ملی ایران

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجيد

    جون عجف داف حقي عاشق مقاومت لبنانم هههه

  • محمد

    ای بابا یکی هم که از اوناش طرفدار تیم ایران شد جزو خوشگلاش نیست.کاش حیفا یا کس دیگه ای طرفدار ایران میشد:))

  • بیژن

    به به ! چه نیکو

  • Bahram

    حیف این زن هنرمند زیبا رخ نیست که با بمب تیکه تیکه شود.این آدم کشان اسلامی از همیه خصوصیات خوب انسانی بدورند. اسلام چقدر سست پایه است که با رقص و آواز خانمی،که مبلغ صلح و دوستیست به لرزه میافتد.که در صدد نابودی او بر می‌آیند.زهی بی‌ وجدانی و بی‌ سلیقگی.