ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شرايط حضور زنان در ورزشگاه‌ها بايد فراهم شود»

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئيسه مجلس ايران گفت: «مخالفت کلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد اما لازم است شرايط حضور اين قشر جامعه در ورزشگاه‌ها فراهم شود.»

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئيسه مجلس ايران گفت: «مخالفت کلی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد اما لازم است شرايط حضور اين قشر جامعه در ورزشگاه‌ها فراهم شود.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نعمتی افزود: «از جمله برای فراهم کردن شرايط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها می‌توان به فرهنگ اين حضور اشاره کرد و در راستای ايجاد اين فرهنگی بهتر است تماشاگران در قالب کانون هواداران ساماندهی شوند تا هواداران شناسنامه‌دار وارد ورزشگاه‌ها شوند.»

به‌گفته وی «برخی محدوديت‌های ذاتی نيز وجود دارد و ممکن است نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه‌های مختص يک ورزش مانند کشتی محدوديت‌هايی وجود داشته باشد.»

عضو فراکسيون ورزش مجلس ايران گفت: «‌اين حضور بايد به صورت شرعی مورد بررسی قرار گيرد و بعد از بررسی شرايط ورود و خروج و جايگاه‌ها را نيز تا حد ممکن مناسب‌سازی کرد.»

روز جمعه ۲۳خرداد گروهی از زنان ايرانی که برای ديدن مسابقه واليبال ايران و برزيل به ورزشگاه ۱۲هزار نفری آزادی رفته بودند پشت درهای بسته ماندند.

طبق قوانين فدراسيون جهانی واليبال، ايران موظف است که اجازه حضور زنان در ورزشگاه را در مسابقات جهانی صادر کند.

با اين که با حضور زنان در استاديوم‌ها مخالفت جدی می‌شود،  گزارش‌هايی از حضور غير مجاز دختران با لباس پسرانه در ورزشگاه‌ها منتشر شده‌ است و فعالان حقوق زنان همچنان خواستار آزاد شدن حضور زنان برای تماشای مسابقات ورزشی مردان هستند.

نخستين حضور زنان در ورزشگاه‌های ايران برای تماشای فوتبال، به بازی ايران و بحرين در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶بازمی‌گردد. فيلم «آفسايد» ساخته جعفر پناهی، که درباره دخترانی است که برای ورود به ورزشگاه آزادی تلاش می‌کنند در طول همين بازی فيلمبرداری شده‌ است.

يک بار ديگر هم با همبستگی زنان کره‌ای، چهار دختر ايرانی توانستند در سال ۱۳۷۸وارد ورزشگاه آزادی شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره51

    […] «شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید فراهم شود» […]

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 50

    […]  واکنش فعالان زن به بسته بودن ورزشگاه آزادی: همه محرم بودند به جز زنان ایرانی جرس ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ زنان ایرانی بار دیگر پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی ماندند. گروهی از زنان ایرانی که دیروز برای تماشای بازی والیبال ایران با برزیل به استادیوم آزادی رفتند، اجازه ورود به ورزشگاه را نیافتند. جلوگیری از حضور زنان ایرانی در بازی والیبال ایران و برزیل «شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید فراهم شود» […]