ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۹۵ نماينده مجلس از دولت خواستند به وضعیت حجاب رسیدگی کند

۱۹۵ تن از نمايندگان مجلس ایران در بيانيه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهوری این کشور از وضعیت حجاب ابراز نگرانی کردند.

۱۹۵ تن از نمايندگان مجلس ایران در بيانيه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئيس‌جمهوری این کشور از وضعیت حجاب ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، این نمایندگان در بیانیه خود خواهان توجه، پيگيری و اجرای قانون راهکارهای اجرايی حجاب شدند.

این نمایندگان مهم‌ترين محورهای «تهاجم فرهنگی» به نظام جمهوری اسلامی را «تلاش برای تغيير سبک زندگی مردم در موضوع حجاب» دانسته و گسترش آن را مایه «از‌ هم‌ گسيختگی نهاد خانواده» و «سست شدن پايه‌های اعتقادی خانواده مسلمان» خوانده‌اند.

آن‌ها وظایف دستگاه‌های دولتی در این‌باره را گوشزد کرده و گفته‌اند: «عدم پيگيری وظايف شفاف و مهم دستگاه‌های مذکور در امر گسترش عفاف و حجاب، ممکن است کشور را با چالش‌های گسترده‌ای در عرصه مهم فرهنگ عمومی در بستر خانواده‌ها مواجه کند که البته پيامدهای آن نيز جبران‌ناشدنی است.»

در بیانیه بر «وظایف نظارتی» مجلس در این مورد تأکید و گفته شده است که مجلس  اين موضوع را به جديت پيگيری و نظارت خواهد کرد.

مخالفان دولت از مدتی پیش بار دیگر مسأله حجاب را به میان کشیده و چند بار نیز علیه وضعیت کنونی حجاب در خیابان‌ها دست به تظاهرات زده‌اند. آن‌ها معتقدند دولت یازدهم در این‌باره کوتاهی می‌کند، اما طرفداران دولت معتقدند وضعیت حجاب نسبت به دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد تغییری نکرده و مخالفان دولت طرح این موضوع را بهانه‌ای برای رویارویی با دولت قرار داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره51

    […] ۱۹۵ نماینده مجلس از دولت خواستند به وضعیت حجاب رسیدگی ک…رادیو زمانه، ۱۵ جون ۲۰۱۴ ۱۹۵ تن از نمایندگان مجلس ایران […]

  • بهنام

    این مسئله هم بهانه و چماقی شده برای زدن توی سر مردم و خانواده های ایرانی . یکی نیست به این مزدوران بی اراده بگوید مگر الان همه مشکلات کشور حل شده است که شما بی صفتان این مسئله را بهانه کرده اید . این جنایتکاران میترسند این قانون هم مثل قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره ، عملآ توسط اتحاد و همبستگی مردم ایران به سخره گرفته شده و کارائی و اهداف خود را از دست بدهد . لذا از ترس آبرو و سقوط به اصطلاح ارزشهای انقلابیشان سعی فراوان دارند که با سرکوب و منکوب کردن ملت ایران ، زمان مسخره شدن خود را بیشتر به تعویق اندازند .

  • Samad

    همگام با ایده های بوکو حرام، داعش و تمامی متحجرین زمان نامه و بیانیه صادر کنید. هیچ فرقی بین این دیدگاه و آن دیدگاه وجود ندارد. اسلام طالبانی جایی در بین ملل ندارد و بعید است دیگر از آن نانی هم برای شما در بیاید. اگر رای می خواهید خود را به دروغ طرفدار آزادی های مدنی نشان دهید و در خفا به دستبوسی ادامه دهید