ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خروج بیش از ۱۱۰ هزار کارگر کامبوجی از تایلند

در پی کودتا در تایلند و نابسامانی وضعیت اقتصادی این کشور، هزاران کارگر خارجی در حال ترک این کشور هستند. در یک هفته اخیر بيش از ۱۱۰ هزار کامبوجی تایلند را ترک کرده‌اند.

به‌گفته مقام‌های کامبوج، در طی يک هفته اخير بيش از ۱۱۰ هزار کامبوجی از بيم اقدامات خصمانه نظامیان حاکم بر تايلند بر ضد کارگران غيرقانونی خارجی، از این کشور گریخته‌اند.

پلیس تایلند در خیابان‌های بانکوک

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کور سام ساروت، استاندار «بانتی مینچی»، يکی از استان‌های شمال شرق کامبوج و هم‌مرز با تايلند، خروج کامبوجی‌ها از تایلند را به شکستن سدی تشبیه کرد و افزود بسياری از کامبوجی‌ها توسط نظاميان تايلندی به مرز منتقل شدند.

به‌گفته این مقام کامبوجی بیشتر این افراد اجازه کار در تایلند را نداشتند و از آن بیم داشتند که با بازرسی‌ خانه‌هایشان بازداشت یا کشته شوند.

روز چهارشنبه (۱۱ ژوئن / ۲۱ خردادماه) سریشان ناگاتُنگ، سخنگوی ارتش تايلند، تهديد کرده بود که ارتش تمام کارگران مهاجر غيرقانونی را بازداشت و اخراج می‌کند.

وی کارگران غيرقانونی را به‌دلیل زیاد بودن تعداد آن‌ها تهديد دانست و گفت چون تدابير روشنی در مورد آن‌ها وجود ندارد؛ حضور آن‌ها می‌تواند به مشکلات اجتماعی در کشور منجر شود.

کارگران مهاجر در تایلند بیشتر از کامبوج، ‌ميانمار (برمه) يا لائوس به این کشور مهاجرت کرده‌اند و نقش بارزی در بخش‌های مهم اقتصادی اين کشور همچون ماهی‌گيری، کشاورزی و ساخت‌وساز دارند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (OIM) گزارش داد که تعدادی از مهاجران، از جمله زنان و کودکان در مرز اصلی بدون داشتن پول برای عبور از مرز، سرگردان شده‌اند.

مقامات کامبوجی نزدیک به ۳۰۰ وسیله نقلیه، به‌ویژه خودروهای نظامی را برای بردن کارگران به خانه‌هایشان در نظر گرفته‌اند.

سازمان‌های غيردولتی تعداد کارگران مهاجر در تایلند را بيش از دو ميليون نفر تخمین می‌زنند.

در گذشته مقامات تايلندی به‌منظور دستیابی به اقتصادی پُررونق، چشم خود را به روی حضور غيرقانونی اين افراد می‌بستند اما با تغییر شرایط و کاهش ۲/۱ درصدی تولید ناخالص ملی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، این سیاست نیز تغییر کرد.

به‌گفته کمیته تایلندی همبستگی با کارگران که به کارگران خارجی کمک می‌کند، برمه‌‌ای‌ها نیز ترک تایلند را آغاز کرده‌اند.

ارتش تایلند پس از شش ماه ناآرامی و خشونت‌های سیاسی در این کشور، صبح سه‌شنبه  (۲۰ مه / ۳۰ اردیبهشت‌) حکومت نظامی اعلام کرد و روز پنج‌شنبه (۲۲ مه / ۱ خرداد) نیز اعلام کودتا کرد و تصمیم گرفت قانون اساسی کشور را به حالت تعلیق در آورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 52

    […] روز جهانی پناهندگان: «کوتاهی های تماشایی» شورای امنیت سازمان ملل باعث آوارگی میلیون ها تن شده است ۲۰ جون ۲۰۱۴ عفو بین الملل امروز اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل از حفظ صلح و امنیت بین المللی کوتاهی می کند. این سازمان از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست با قاطعیت بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان و جلوگیری از بیرون راندن میلیون ها تن از خانه هایشان اقدام کنند. شورای امنیت سازمان ملل و در بعضی موارد دبیرخانه سازمان ملل با تاخیر به درگیری های جاری در سوریه، سودان جنوبی، جمهوری مرکزی آفریقا و عراق واکنش نشان داده اند و گذاشته اند خشونت گسترش یابد و جوامع بی شماری نابود شود.  سازمان ملل نیز اعلام کرد: تعداد آوارگان در سال ۲۰۱۳ از ۵۰ میلیون نفر عبور کرد. پاکستان ده‌ها هزار نفر از غیرنظامیان وزیرستان آواره شده‌اند چین مبارزه با فساد یا جنگ قدرت  تایلند خروج بیش از ۱۱۰ هزار کارگر کامبوجی […]