ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرمربی تیم ملی ایران: شگفتی‌های بسیاری برای نیجریه داریم‎

ایران چگونه خود را برای نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی سال ۲۰۱۴ در برابر نیجریه آماده کرده‌؟ مهدی نوری، کارشناس فوتبال در تهران به «رادیو زمانه» پاسخ داد.

رویای ایرانی‌ها با مربی سرشناس پرتغالی خود رفتن به دور یک هشتم جام جهانی برزیل است. هدفی که در سه دوره حضور تیم ملی در جام‌های جهانی ۱۹۷۸، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ هرگز عملی نشد. در نخستین دیدار جام جهانی برزیل ایران با نیجریه روبه‌روست.

بازیکنان تیم ملی نیجریه

پس از پیروزی یکشنبه‌شب آرژانتین با نتیجه ۲ بر ۱ در برابر بوسنی‌ هرزگوین در گروه اف؛ بازی ایران -نیجریه برای قرار گرفتن در میان دو تیم نخست صعودکننده این گروه حساسیت بیشتری پیداکرده است.

از بعد نظری، نیجریه به دلیل تجربه و بازیکنان سرشناسی که در اروپا داشته، شانس بیشتری دارد، اما ایرانی‌ها هم که از زمان آمدن کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی پرتغال در جام جهانی گذشته، قدرت بیشتری گرفته‌اند، هدف‌شان رفتن به دور بعدی جام جهانی برزیل است.

کارلوس کی‌‌روش سرمربی تیم ملی ایران

کی‌روش در تازه‌ترین گفت‌وگو با رسانه‌ها در برزیل پیش از دیدار با نیجریه گفت: «شگفتی‌های بسیاری برای نیجریه تدارک دیده‌‌ایم.

وی اظهار کرد: «بازی نخست بسیار پیچیده است» و افزود: «شما می‌دانید مشکلات سیاسی و اقتصادی چه موانعی را ایجاد کرده‌اند، با این‌همه تیم ایران می‌تواند با همه‌ مشکلات بهترین عملکرد خویش را ارائه دهد.»

روزنامه‌ ورزشی «اکیپ» چاپ فرانسه که روز دوشنبه (۱۶ ژوئن / ۲۶ خرداد) یک صفحه ویژه جام جهانی خود را به دیدار ایران و نیجریه اختصاص داده، گفت‌وگوی بلندی با کارلوس کی‌روش داشته است.

وی در بخشی از این گفت‌وگو می‌گوید: «این کشور هم مانند دیگر کشورها مشکلاتی دارد، بالا رفتن بهای نان، بهای بنزین و البته تحریم‌های بین‌المللی. اما در مورد مساله دین، می‌دانید من در موزامبیک بزرگ شدم که مسلمان‌های زیادی دارد. به این جهت با این فرهنگ آشنایی دارم.»

ملی‌پوشان فوتبال ایران

روزنامه‌های صبح دوشنبه ۲۶ خرداد در تهران هم در صفحات نخست خود به نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی اهمیت بسیاری داده‌اند و از زبان مربی تیم ملی ابراز امیدواری کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود در صورت پیروزی تیم ملی ایرانی‌ها برای ابراز شادی به خیابان‌ها بیایند.

سری به تهران زده‌ایم تا ببینیم ایرانی‌ها چگونه خود را برای نخستین بازی تیم ملی در جام جهانی سال ۲۰۱۴ در برابر نیجریه آماده کرده‌اند. مهدی نوری، روزنامه‌نگار و کارشناس فوتبال در تهران با «رادیو زمانه» گفت‌وگو کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.