ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حسن روحانی خواهان بررسی حضور زنان در سالن مسابقات واليبال شد»

معاون امور زنان رياست جمهوری اعلام کرد که حسن روحانی از وی و محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان خواسته است موضوع ممنوعیت حضور زنان در مسابقات والیبال را بررسی کنند.

شهيندخت مولاوردی، معاون امور زنان رياست جمهوری اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران از وی و محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان خواسته است موضوع ممنوعیت حضور زنان در مسابقات والیبال را بررسی کنند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، شهيندخت مولاوردی با اشاره به اعتراضش به عدم حضور زنان در سالن بازی مسابقات واليبال گفت: «رئيس‌جمهور در اين‌باره از من توضيحات بيشتری خواستند و مقرر شد تا بنده و وزير ورزش و جوانان رايزنی‌هايی نيز در اين‌باره انجام دهيم.»

وی افزود: «همچنين به ايشان اعلام کردم اين زيبنده دولت تدبير و اميد نيست که اين ممنوعيت‌ها و محدوديت‌ها به نام اين دولت گره بخورد و برخلاف برنامه‌ها و هدف دولت است که به دنبال افزايش سرمايه اجتماعی و جلب رضايت عمومی جوانان است.»

عصر روز جمعه ۲۳خرداد و پیش از آغاز چهارمین مسابقه والیبال بین تیم‌های ایران و برزیل در ورزشگاه آزادی بیش از ۵۰ نفر از زنان و دختران ایرانی در برابر این ورزشگاه تجمع کرده و خواهان ورود به ورزشگاه برای تماشای این مسابقه شدند اما نیروهای پلیس مانع حضور آن‌ها در سالن شدند.

مولاوردی تأکید کرد که برای حضور زنان در مسابقات واليبال ايران - ايتاليا و ايران - لهستان، تلاش خود را خواهد کرد.

معاون امور زنان رياست جمهوری دو روز پیش در صفحه فيس‌بوکش نوشته بود: «امروز در هیأت دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره کردم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم. به ویژه آنکه تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است»

پیش از وی محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال ایران نیز گفته بود: «عدم حضور بانوان در سالن برای فدراسیون والیبال ایران امتیاز منفی محسوب می‌شود و بر اساس قوانین ما نباید از ورود خانم‌ها جلوگیری کنیم.»

طبق قوانین فدراسیون جهانی والیبال، ایران موظف است که اجازه حضور زنان در ورزشگاه را در مسابقات جهانی صادر کند.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه در مطلبی تجمع زنان پیش از مسابقه والیبال ایران و برزیل را کار «فتنه‌گران» و انتشار گسترده خبر آن را کار «رسانه‌های بیگانه» دانسته و سخنان شهيندخت مولاوردی در فیس‌بوک را به‌طور تلویحی همسو با آن‌ها ارزیابی کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.