ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نابودی تالاب‌های بین‌النهرین عامل ورود ریزگرد به ایران است»

.در سال‌های اخیر به علت تسلط ترکیه بر دجله و فرات، ۹۰ درصد از تالاب‌های بین‌النهرین از بین رفته و این باعث تشدید ورود ریزگردها به ایران شده است

نابودی تالاب‌های بین‌النهرین در عراق باعث «ورود ریزگردها» به ایران شده است.

به گفته  مدیر دفتر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار، در سال‌های اخیر به علت تسلط ترکیه بر رودخانه‌های دجله و فرات، ۹۰ درصد از تالاب‌های بین‌النهرین از بین رفته است که همین امر باعث تشدید ورود گردوغبار و ریزگردها به ایران شده است.

بخش‌هایی از تالابهای وسیع بین‌النهرین بین ایران و عراق مشترک است.

ضیاء الدین شعاعی تصریح کرد منشاء ۹۵ درصد گرد و غبار‌ها در ایران کشور‌های دیگر است و تنها پنج درصد از گرد و غبارهای موجود داخلی بوده و ازایلام مرکزی، سیستان و بلوچستان و جنوب خوزستان نشأت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، شعاعی با اشاره به «روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی» گفت: «طی ۱۰ سال اخیر شاهد افزایش اثرات بیابان‌زایی بر مناطق مسکونی بوده‌ایم و این امر مشکلات فراوانی را برای ساکنان نزدیک به بیابان‌ها ایجاد کرده است».

او چرای بی‌رویه دام و مدیریت یکسونگرانه بر منابع طبیعی را ازعوامل مهم توسعه بیابان‌ها دانست و گفت:« به دلیل چنین نگرشی ایران امروز درگیر معضلاتی چون خشکسالی، سیلاب و گرد و غبار است».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.