ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۸ميليون کاربر بازی‌های رايانه‌ای در ایران وجود دارد

رئيس هيأت مديره بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای، از گسترش بازی‌های رایانه‌ای خارجی در ایران انتقاد کرد و از سامان دادن به وضعیت بازار این بازی‌ها خبر داد.

بهروز مينايی، رئيس هيأت مديره بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای، از گسترش بازی‌های رایانه‌ای خارجی در ایران انتقاد کرد و از سامان دادن به وضعیت بازار این بازی‌ها خبر داد.

رئيس هيأت مديره بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای: ایران در میان کشورهای اسلامی رتبه نخست استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را دارد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، بهروز مینایی گفت ایران در میان کشورهای اسلامی رتبه نخست استفاده از بازی‌های رایانه‌ای را دارد و در کل کشور ۱۸ ميليون کاربر بازی‌های رايانه‌ای وجود دارد، يعنی کسانی که روزانه بيش از يک ساعت صرف اين بازی‌ها می‌کنند.

وی عربستان سعودی‌، اردن، ترکيه و مالزی را از کشورهايی در جهان اسلام دانست که رقيب ایران در این زمینه به‌شمار می‌روند.

رئيس هيأت مديره بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای گفت این بنیاد از سال ۸۸ در زمینه «محتواسنجی» بازی‌ها و نظام رده‌بندی آن‌ها فعالیت کرده و يک نظام داخلی بومی پديد آورده که «سه هزار بازی را رده‌بندی کرده و از اين تعداد ۴۰ درصد را نامناسب تشخيص داده و باقی را بر اساس رده‌بندی سنی پيشنهاد داده است.»

به‌گفته ویاز ميان بازی‌های مجاز نيز ۳۰ درصد همراه با ويرايش بايد در اختيار خانواده‌ها قرار بگيرند.

بهروز مینایی همچنین گفت در حال حاضر در قم ۱۸ مؤسسه توليد بازی‌های رايانه‌ای فعال هستند.

وی تأکید کرد: «شرايط رقابت بازی‌های داخلی با خارجی بسيار نادرست است. بازی‌های خارجی به اين دليل که کپی هستند با هزار تومان در اختيار جامعه قرار می‌گيرد، در حالی که مبلغ سه هزار تومان برای يک بازی بومی گران شمرده می‌شود.»

رئيس هيأت مديره بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای، «نقض ارزش‌های دينی و ارزش‌های انقلابی» در بازی‌های رايانه‌ای خارجی را بارز دانست و گفت: «در اين بازی‌ها دائما سپاه پاسداران و بسيج را به‌عنوان نيروهايی که بايد آن‌ها را به هر طريق از بين برد، نشان می‌دهند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.