ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما در باره سیاست ایران در قبال عراق: شیعی‌گری وضع را بدتر می‌کند

اوباما در بیانیه‌ای درباره وضعیت عراق مبنا را بر حفظ وحدت این کشور گذاشت. او گفت اگر سیاست تهران به‌صورت یکجانبه منافع شیعیان را در نظر گیرد، وضع را بدتر می‌کند.

اوباما در بیانیه‌ای درباره وضعیت عراق مبنا را بر حفظ وحدت این کشور گذاشت. او در مورد سیاست ایران گفت که اگر تهران به صورت یکجانبه منافع شیعیان را در نظر گیرد، وضعیت را بدتر می‌کند.

واشینگتن، ۱۹ ژوئن / ۲۹ خرداد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، شخصا بیانیه دولت خود درباره عراق را قرائت کرد و به دنبال آن به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

در بیانیه دولت ایالات متحده آمریکا، اولویت به حفظ جان آمریکاییان در عراق داده شده است. در سفارت آمریکا در بغداد حدود ۵۰۰۰ نفر اشتغال دارند.

بیانیه به روشنی می‌گوید که آمریکا بر آن نیست که دوباره نیروی نظامی در قالب ارتش به عراق بفرستد. آمریکا به نیروی نظامی دولت عراق کمک خواهد کرد و این کمک شامل کمک مستشاری در حد یک نیروی ۳۰۰ نفره خواهد بود.

بیانیه همچنین می‌گوید که آمریکا به دقت فعالیت "داعش" را زیر نظر دارد و این امر شامل حملات نظامی هدفمند از جانب آمریکا می‌شود.

موضوع رسمی آمریکا: حفظ وحدت عراق

بر طبق بیانیه رسمی روز  پنجشنبه (۱۹ ژوئن/۲۹ خرداد)، موضع آمریکا حفظ وحدت عراق است.

در روزهای اخیر پس از حمله برق‌آسای نیروهای نظامی منسوب به سنیان و پیشروی آنها در مناطق سنی‌نشین این بحث داغ شده است که آیا عراق به عنوان کشور آینده‌ای دارد یا خیر. این نظر تقویت شده است که عراق سه پاره خواهد شد. شکاف اصلی، میان اعراب سنی و شیعه است و میان کرد‌ها و عرب‌ها.

این پرسش مطرح است که خواست ایالات متحده آمریکا چیست. از بیانیه دولت آمریکا برمی‌آید که کاخ سفید همچنان از وحدت عراق پشتیبانی می‌کند.

این پشتیبانی شامل اعمال فشار بر دولت رسمی بغداد می‌شود که زیر کنترل یک جریان شیعی است، برای آنکه نوری مالکی به سنیان و کردها امکان مشارکت دهد.

پیام به تهران: شر مرسان!

در بیانیه رسمی کاخ سفید درباره عراق اشاره مستقیمی به ایران نشده است.

سیاست آمریکا نسبت به ایران در قبال بحران عراق، در مصاحبه مطبوعاتی پس از قرائت بیانیه رسمی مطرح شد. اوباما در اینجا به صراحت از دولت ایران خواست که با دفاع یک‌جانبه از جریان شیعی، وضع را در عراق بدتر نکند.

اظهارات روزهای اخیر سیاستمداران آمریکایی حاکی از این است که آمریکا مایل به همکاری با ایران برای تثبیت اوضاع در عراق نیست.

سخنان اوباما در روز ۱۹ ژوئن دلیل این امر را روشن می‌کند: یکجانبه‌نگری شیعی‌گرانه دولت ایران.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    همگان خوب به یاد دارند که همین اوباما بود که در مورد مسئله سوریه بارها گفت که ( اسد باید برود ) ولی سیاست شیطان بزرگ این بوده و هست که تروریستهای افراطی بر ارتش آزاد سوریه چیره شده و نصف سوریه را به اشغال خود در آوردند و بعد هم گفتند اکنون به بهانه مبارزه با تروریسم ، اسد باید بماند و اسد جنایتکار را نگه داشتند . درست همین سناریو در مورد عراق در حال اجراست و از یک طرف میگویند مالکی باید برود و از طرف دیگر میخواهند باقی بماند و اوضاع بی ثبات منطقه را بدتر از این کنند . عجب سیاست کثیف و مزورانه ای دارد این باراک حسین اوباما و شیطان بزرگ آمریکا و متحدانش .

  • بهنام

    با بروز بحران در عراق تشت رسوائی بسیاری از بام فرو افتاد و رسوا شدنهای دیگری همچنان ادامه دارد . باراک حسین اوباما بی عرضه ترین رئیس جمهور آمریکا .

  • داوری

    گروه های داعش و النصره و القاعده و طالبان همه دست پرورده آمریکا در منطقه هستند.این گروههای تکفیری ماموریت دفاع از منافع ایالات متحده آمریکا را در کشورهای منطقه بعهده دارند.این گروهها برای فتنه انگیزی و ایجاد جنگهای مذهبی در کشورهای اسلامی منطقه طراحی و راه اندازی شده اند.جالب اینجاست این گروههای تندروی تکفیری تا حالا هیچ عملیاتی علیه دولت آمریکا و دیگر دولتمردان غربی انجام نداده اند.آمریکا اگر در مبارزه با تروریست صادق است لطفا رژیم تروریستی صهیونیستی را حمایت نکند."ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان"

  • nader

    دستها در سوریه و عراق رو شد.   دیگر همه از خواست حکومت اسلامی در ایجاد تنش  و جنگ سنی علیه شیعه در منطقه برای تسلط در سوریه و عراق و بحرین و لبنان و افغانستان اگاه شده اند.