ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز جهانی آوارگان: ۵۱ میلیون آواره در جهان

در روز جهانی آوارگان، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گزارش تازه‌ای از وضعیت آوارگان در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد: بیش از ۵۱ میلیون آواره در جهان وجود دارد.

سازمان ملل متحد در روز جهانی آوارگان نسبت به افزایش تعداد آوارگان جهان هشدار داد و اعلام کرد که بیش از ۵۱ میلیون نفر در جهان آواره هستند. این میزان بالاترین تعداد از جنگ جهانی دوم به این سو است.

دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سوری از کشور گریخته و شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل سوریه آواره شده‌اند

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) روز جمعه (۳۰ خردادماه / ۲۰ ژوئن) به‌مناسبت روز جهانی آورگان گزارشی را منتشر کرد که در آن تعداد آوارگان و پناهجویان جهان در پایان سال ۲۰۱۳، ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده که این میزان شش میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۲ است.

خشونت شبه‌نظامیان «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در عراق صدها هزار نفر را آواره کرده و هنوز روشن نیست که این افراد چه زمانی می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند. در گزارش جدید سازمان ملل درباره آوارگان جهان آمار این افراد ذکر نشده اما با این حال تصویر نگران‌کننده‌ای از وضعیت جهانی آوارگان ارائه داده شده است.

آمار جدید سازمان ملل بر اساس اسناد دولتی، نهادهای غیردولتی و اسناد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جمع‌آوری شده است.

سازمان ملل از افزایش شدید آورگان سوری بر اثر جنگ داخلی سوریه گزارش داده که بر اساس آن دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آن‌ها به خارج از کشور گریخته و شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل سوریه آواره شده‌اند.

در سال گذشته میلادی تعداد آوارگان در آفریقا، به‌ویژه در آفریقای مرکزی و سودان جنوبی نیز به‌شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

شمار اندکی از آوارگان به خانه‌های خود بازمی‌گردند

گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، آوارگان جهان را به سه دسته، کسانی که از کشور خود گریخته‌اند، پناهجویان و آوارگان داخل کشورها، تقسیم کرده است. در مجموع ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از کشورهای خود گریخته‌اند که این تعداد بالاترین رقم از سال ۲۰۱۱ است.

این گزارش شمار پناهجویان در جهان را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده که بیشتر آن‌ها در کشورهای صنعتی درخواست پناهندگی داده‌اند.

همچنین در سال گذشته میلادی ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشورهای خود آواره شده‌اند که بیشتر آن‌ها در مناطق جنگی زندگی می‌کردند، که در آن‌ها عرضه اقلام امدادی دشوار است و استانداردهای جهانی قابل اجرا برای حفاظت از پناهندگان وجود ندارد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزوده است که در سال گذشته تنها ۴۱۴ هزار و ۶۰۰ آواره به خانه‌های خود بازگشته‌اند و این چهارمین رقم کم در ۲۵ سال گذشته است.

درخواست بودجه بیشتر برای کمیساریای عالی پناهندگان

آنتونیو گوتراس، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از «فقدان خطرناک صلح» سخن گفت و افزود: «ما شاهد آنیم که چه هزینه‌های زیادی بابت حل مناقشات و پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان صرف می‌شود.»

به‌گفته وی بدون راه حل سیاسی «ابعاد هشداردهنده مناقشات و درد و رنج میلیون‌ها انسان که در پی آن گسترش می‌یابد، در پس آمار پنهان می‌ماند.»

آنتونیو گوتراس جامعه جهانی را فراخواند تا بر اختلافات فایق آیند و راه حل‌هایی برای منازعات کنونی در سودان جنوبی، سوریه، جمهوری آفریقای مرکزی و جاهای دیگر بیابند.

وی گفت: «کشورهای دیگر نیز در کنار کشورهایی که همواره کمک مالی می‌کنند باید قرار گیرند و در این راه کمک کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Open Asia

    […] سازمان ملل متحد در روز جهانی آوارگان نسبت به افزایش تعداد آوارگان جهان هشدار داد و اعلام کرد که بیش از ۵۱ میلیون نفر در جهان آواره هستند. این میزان بالاترین تعداد از جنگ جهانی دوم به این سو است. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه (۳۰ خردادماه / ۲۰ ژوئن) به‌مناسبت روز جهانی آورگان گزارشی را منتشر کرد که در آن تعداد آوارگان و پناهجویان جهان در پایان سال ۲۰۱۳، ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده که این میزان شش میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۱۲ است. بیشتر بخوانید […]