ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تفاهم ایران با روسیه برای ساخت دو نيروگاه هسته‌ای دیگر در بوشهر

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از تفاهم با روسیه برای ساخت دو نيروگاه در بوشهر خبر داد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از تفاهم با روسیه برای ساخت دو نيروگاه در بوشهر خبر داد.

نیروگاه هسته ای بوشهر، تنها نیروگاه برق اتمی ایران، با همکاری روسیه ساخته شده است

به‌گزارش خبرگزاری مهر،  کمالوندی گفت: «پيش‌بينی می شود در صورت طی مراحل کار کلنگ‌زنی اين دو نيروگاه تا پايان امسال انجام خواهد شد.»

نیروگاه هسته‌ای بوشهر که تنها نیروگاه برق اتمی ایران است نیز با همکاری روسیه ساخته شده، اما بارها تکمیل آن به تعویق افتاد.

روسیه شهریورماه سال ۱۳۹۲ کنترل این نیروگاه را به ایران سپرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مورد تفاهم برای ساخت هشت نيروگاه با روسيه که پیش از این اعلام شده بود، گفت: «تفاهمات کلی وجود دارد. در سال ۷۲ تفاهم برای ساخت چهار نيروگاه وجود داشته است. اکنون پروتکل که مربوط به چهار نيروگاه بوده است را به هشت نيروگاه رسانده‌ايم که نشان‌دهنده نظر مساعد دولت برای همکاری‌های بيشتر است.»

کمالوندی افزود: «بايد مورد به مورد در اين‌باره صحبت شود و بستگی به شرايط تجاری و... دارد. اکنون در مورد ساخت دو نيروگاه به توافق رسيده‌ايم.»

یکم خردادماه سال جاری (۲۲ ماه مه)، خبرگزاری روسی ریانووستی گزارش داد یک مقام آگاه روسی اعلام کرده است که روسیه امکان دارد توافقنامه‌ای با ایران برای ساخت هشت راکتور جدید هسته‌ای در این کشور امضا کند.

این گزارش افزوده بود از این هشت راکتور، دو راکتور جدید ممکن است در بوشهر و شش راکتور نیز در نقاط دیگر ایران ساخته شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    به به به به. واقعا این حکومت شاهکار .... ، ببخشید آخوندکار است. آن تجربه درخشانی که از روسها داریم باید بیشتر از پیش به آنها اعتماد کنیم و سرمایه ها و دارایی های مردم را بکام آنها بریزیم. البته ما که کاره ای نیستیم، حاکمان و برادران حزب الهی حاکم و بالاتر از همه مقام عظمای ولایت را عرض میکنم. روسها خیلی به ایران خدمت کردند و از همسایگی با آنها بخصوص در این دویست سال اخیر خیلی بهره مند شدیم. پیشنهاد میکنم قسمتی از کشور را دراختیار برادر پوتین بگذاریم و چند میلیارد دلار پول بدهیم مشغول نیروگاه سازی باشند. گاهی هم مرخصی بدهیم بروند در شورای امنیت از امریکایی ها امتیاز بگیرند و علیه ما رای بدهند. به رهبر مسلمین جهان برای اینهمه بصیرت تبریک می گویم