ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شش هزار مصدوم شيميايی سردشت، هيچ حقی ندارند»

رسول خضری، نماينده سردشت و پيرانشهر در مجلس می‌گويد مصدومان شيميايی بمباران سردشت هشت‌هزار و پنج نفر هستند که به شش‌هزار مصدوم حقوقی تعلق نمی‌گيرد.

رسول خضری، نماينده سردشت و پيرانشهر در مجلس شورای اسلامی ايران، همزمان با سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، می‌گويد مصدومان شيميايی بمباران این شهر هشت‌هزار و پنج نفر هستند که به شش‌هزار مصدوم حقوقی تعلق نمی‌گيرد.

بمباران شیمیایی سردشت در چهار نقطه پر تراکم این شهر اتفاق افتاد

به گزارش روزنامه «شرق»، خضری افزود: «اين ظلم آشکار به مردمی است که نسل‌ها با مشکل آلودگی شيميايی مواجه بودند.»

وی درباره انتقال ژنتيک گاز خردل و اثراث آن گفت: «مصداق حرفم مادر بارداری است که جنينش ناقص‌الخلقه بود و بررسی‌ها نشان داد که او در سال ۱۳۶۶جنينی در شکم مادرش بوده. بنابراين شواهد نشان می‌دهد که اثراث سوء گاز خردل دست‌کم دو، سه نسل به شکل عمومی منتقل شود.»

خضری افزود: «خطر اصلی اين است که منطقه پر از مين است و هر هفته ما يک انفجار مين داريم. نگرانی اين است که انفجار يکی از همين مين‌ها به فعال‌شدن احتمالی يکی از بمب‌های شناسايی‌نشده منجر شود، بنابراين در سالروز شيميايی سردشت از مسوولان می‌خواهيم که هرچه‌سريع‌تر در اين زمينه ورود کرده و منطقه را ۳۰ سال بعد از جنگ، پاکيزه به مردم تحويل دهند.»

شهر سردشت در استان آذربایجان غربی، هفتم تيرماه سال ١٣۶۶هدف حملات شيميايی عراق قرار گرفت و عوارض آن هنوز در ميان ساکنان اين منطقه ديده می شود. این بمباران در چهار نقطه پر جمعیت سردشت اتفاق افتاد و منجر به کشته‌شدن بیش از ۱۰۰ تن از مردم این شهر شد.

سال گذشته همزمان با سالگرد بمباران سردشت، گروه موسیقی «خورشید سیاه»،آهنگی با نام هفت تیر ۶۶ منتشر کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.