ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله نيروهای گشت ارشاد به دانشگاه هنر تهران و بازداشت يک دانشجو

عکس از آرشیو به گزارش روز نو، نيروهای گشت ارشاد پس از بازداشت اين دانشجو، دوباره به دانشگاه بر می‌گردند که اين بار «حراست دانشگاه مانع ورود آن‌ها می‌شود که در پی اين برخورد، ماموران از اسپری گاز فلفل استفاده و با حراست دانشگاه درگيری پيدا می کنند.»

ماموران گشت ارشاد با ورود به محوطه دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران، يکی از دانشجويان دختر اين دانشگاه را بازداشت کردند.

عکس از آرشیو

وب‌سايت کلمه، منتسب به نزدیکان میرحسین موسوی نيز گزارش داده است که نيروهای گشت ارشاد پس از بازداشت اين دانشجو، دوباره به دانشگاه بر می‌گردند و اين بار «حراست دانشگاه مانع از ورود آن‌ها می‌شود». در پی اين برخورد، ماموران از «اسپری گاز فلفل» استفاده می کنند و «با حراست دانشگاه درگير می شوند».

بر اساس اين گزارش، در پی وقوع اين حادثه، «دانشجويان از طريق انجمن صنفی خود قصد جمع‌آوری امضا و فرستادن نامه‌ای به وزير علوم را دارند».

وب‌سايت کلمه در گزارش خود می‌نویسد: «اين اولين باری است که نيروهای گشت ارشاد برای بازداشت به دليل حجاب وارد دانشگاهی شدند و پس از مقاومت دست به چنين اقدام خشونت‌آميزی می‌زنند.»

به گفته چند شاهد عینی، نام يکی از ماموران که نسبت به دیگران خشونت بيشتری از خود در مقابل دانشجويان نشان داده، «حميد ابراهيمی» بوده است.

گشت ارشاد که وابسته به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است با آنچه «بد پوششی و بدحجابی» نامیده می‌شود، برخورد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • iran

    خدا لعنت کنه این ها رو که کارشون ریا و ریاکاریست خدا ریشه شون رو بکنه که با ناموس مردم این چنین برخورد میکنن این حکومت دیکتاتون و نادان ها رو خدا نابود کنه