ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی خزعلی به بیمارستان منتقل شد

مهدی خزعلی که هفته گذشته برای هفتمین‌بار پی‌درپی بازداشت شده و در زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد.

مهدی خزعلی که هفته گذشته برای هفتمین‌ بار پی‌درپی پس از اعتراض‌های مردمی سال ۱۳۸۸خورشیدی بازداشت شده و به محض ورود به زندان دست به اعتصاب غذا زده بود، به دلیل عوارض ناشی از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش سحام‌نیوز این زندانی سیاسی در نخستین ساعت‌های روز هشتم تیرماه (نخستین روز ماه رمضان)، در اثر عوارض اعتصاب غذا به اورژانس بیمارستان مصطفی خمینی در تهران منتقل شد.

فرزند وی، محمدصالح خزعلی، در صفحه فیس‌بوک خود درباره دیدار با پدرش در بیمارستان نوشته است: «امروز خبر دادند که بابا را به اورژانس بیمارستان امام خمینی آورده‌اند. سریع به بیمارستان رفتیم، وارد که شدیم با پدری تکیده مواجه شدیم که در مدت هشت روز ١٨ کیلو کاهش وزن داشت و از شدت خشکی دهان و گلو صدایش را به سختی می‌شنیدیم.»

بر اساس روایت یادشده، این زندانی سیاسی حاضر نشده است که پرستاران بیمارستان به وی سرم وصل کنند.

محمدصالح خزعلی نوشته پزشکان بر اساس نتایج نوار قلبی‌ای که از این زندانی سیاسی گرفته شده است، به وی اطلاع داده‌اند که دچار سکته قلبی شده و باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود.

عوارض اعتصاب غذا ازجمله کمبود آب، خون این بیمار را غلیظ کرده است.

فرزند مهدی خزعلی نوشته است: «این وظیفه بهداری رجایی‌شهر بوده است که به ایشان رسیدگی کنند، اما متأسفانه آنجا کارشان اعدام و غسالخانه است و با بهبود و معالجه غریبه‌اند.»

محمدصالح خزعلی ضمن اشاره به اینکه در رسانه‌های داخل کشور اخبار مربوط به زندانیان سیاسی سانسور می‌شود، از نحوه انعکاس اخبار مربوط به پدر خود در سایر رسانه‌های فارسی‌زبان گله کرده و گفته است که وب‌سایت‌ها و شبکه‌های خبری فارسی‌زبان در این زمینه «کم لطفی» می‌کنند.

او نوشته است: «کم لطفی رسانه‌های خارج را نمی‌دانم برای چیست؟ من یک حرف دارم؛ دوستانی که اعتصاب ایشان را زیر سوال می‌بردید، زحمت بکشید و یک سر به اورژانس بیمارستان امام بزنید تا با چشم خود معنای اعتصاب را درک کنید.»

از مهدی خزعلی در بند دو قاتلان حرفه‌ای زندان رجایی‌شهر نگهداری می‌شود. او جزو آن گروه از زندانیان سیاسی به شمار می‌آید که «اصل تفکیک زندانیان» در مورد وی رعایت نشده است.

این زندانی سیاسی پیش از آخرین دستگیری، از تشکیل پرونده قضائی جدید علیه خود با شکایت دادستانی اصفهان خبر داده بود. وی در آن زمان اتهامش را اخلال در نظم عمومی و اهانت به رئیس مجلس خبرگان اعلام کرده بود.

او  اخیراً در انتقاد از آیت‌الله مهدی کنی، رئیس مجلس خبرگان چندین مطلب در وب‌سایت شخصی‌اش منتشر کرده بود که مورد استناد دادستان اصفهان قرار گرفته است.

خزعلی پس از وقایع انتخابات سال ۱۳۸۸تا کنون شش بار به زندان رفته است.

او فرزند آیت‌الله خزعلی از چهره‌های محافظه‌کار ایران است.  آیت‌الله خزعلی پس از وقایع انتخابات ۱۳۸۸ سال طی بیانیه‌ای از وی اعلام برائت کرد.

برخی اظهار نظرهای این فعال سیاسی از جمله تبار یهودی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران، خبرساز شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.