ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش «خلافت اسلامی» اعلام و خلیفه منصوب کرد

گروه اسلامی تندروی «داعش» در پی پیشروی‌هایی در عراق و سوریه، در آن دو کشور رسماَ خلافت اسلامی اعلام کرده و ابوبکر البغدادی را خلیفه اول آن خوانده است.

شبه‌نظامیان تندروی «داعش»، گروه دولت اسلامی عراق و شام، در پی موفقیت‌های نظامی در عراق و سوریه، در آن دو کشور، رسماَ ایجاد خلافت اسلامی را اعلام کردند.

تصویر منتشر شده داعش از نیروهای این گروه در منطقه‌ای در استان صلاح‌الدین عراق

طبق گزارش «رویترز»، در پیامی صوتی‌ای به زبان عربی که روز یکشنبه (۲۹ ژوئن / ۸ تیر) منتشر شده، ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش، ضمن اعلام برپایی خلافت اسلامی، عبدالله ابراهیم، معروف به ابوبکر البغدادی را نخستین خلیفه آن اعلام کرد.

وی در این پیام به زبان عربی از همه مسلمانان خواسته که از خلیفه پیروی و با وی بیعت کنند. او همچنین نام جدید گروه داعش را با حذف «شام و عراق»، «دولت اسلامی» ذکر کرد.

در پیام داعش آمده است:‌ «هم‌اکنون بر تمام مسلمانان واجب است که با خلیفه بیعت و از او حمایت کنند. اعتبار و مشروعیت همه امارت‌ها، گروه‌ها، حکومت‌ها و سازمان‌ها با گسترش سلطه خلیفه و رسیدن نیروهایش به مناطق مربوط باطل است.»

ادامه‌ کشتار

تصویر منتشر شده ابوبکر البغدادی توسط وزارت خارجه آمریکا

شبه‌نظامیان سنی‌مذهب «دولت اسلامی عراق و شام»  که بعضی مناطق سوریه گرفتار جنگ داخلی را نیز تحت تصرف دارد، از حدود یک ماه قبل در عراق نیز در حال پیشروی بوده و بخش‌هایی در شمال و غرب آن را در اختیار گرفته‌اند.

روز یکشنبه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، از اعدام هشت نفر در نزدیکی شهر حلب سوریه به‌دست شبه‌نظامیان داعش خبر داد.

طبق اعلام این سازمان غیردولتی اعضای داعش ضمن اعدام این عده جسد آن‌ها را در میدان مرکزی شهر برای سه روز به صلیب کشیده‌اند.

ارتش عراق ظرف دو روز گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه مواضع داعش در شهر تکریت آغاز کرده که با کاربرد خودروهای زرهی و هلیکوپترهای جنگنده همراه شده است.

داعش چه می‌خواهد؟

داعش از ابتدا استقرار خلافت اسلامی را که در آن رهبری سیاسی و مذهبی در اختیار فردی واحد باشند، هدف خود اعلام کرده بود.

با این هدف، شبه‌نظامیان داعش بر شکل حکومت‌های اسلامی خلفای پس از محمد، پیامبر اسلام، تکیه دارند.

حکومت ترکیه آخرین خلافت اسلامی از این دست را در سال ۱۹۲۴ در پی فروپاشی امپراتوری عثمانی برچیده بود.

داعش در اصل شاخه‌ای از شبکه تروریستی «القاعده» بود، اما از آن جدا شد. اعضای این گروه، شیعیان را بدعت‌گذارانی در اسلام می‌دانند که مستحق نابودی هستند.

بر اساس ارزیابی بعضی کارشناسان امنیتی، القاعده و داعش اکنون در رقابت برای کسب برتری در زمینه هدایت و رهبری بنیادگرایان اسلامی و «جهاد» برای اسلام هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    حالا بر عراق هم خلیفه و هم ولی فقیه حکمرانی میکنند!

  • بهنام

    پس به این ترتیب و من بعد باید گفت : ابوبکر - عمر - عثمان - علی - ابوبکر البغدادی رهبر داعش . عجب دین مضحکیست این دین اسلام . یکی میشود خامنه ای جنایتکار و ولی فقیه من در آوردی و نماینده ( خدا ) در زمین و یک جنایتکار دیگر در عراق می شدو خلیفه مسلمین . این مسلمین دیگر کی میخواهند چشم و گوش خود را بر جهل و خرافات و حماقت بازکنند ، ( خدا ) میداند و بس .