ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: چهار هزار کودک سرباز در جهان وجود دارد

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که چهار هزار کودک سرباز در جهان وجود دارد. از ارتش‌های هشت کشور و ۵۱ گروه مسلح که کودکان را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند نام برده شده است.

بنا به آمار سازمان ملل متحد دست‌کم از چهار هزار کودک در جهان به‌عنوان سرباز استفاده می‌شود. کشورها و سازمان‌هایی که در نبرد‌های نظامی از کودکان به‌عنوان سرباز استفاده می‌کنند «فهرست شرم‌آور» را تشکیل می‌دهند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، سازمان ملل در گزارش تازه‌ای با عنوان «کودکان و درگیری‌های مسلحانه» اعلام کرد که در سال گذشته میلادی دست‌کم چهار هزار کودک توسط ارتش‌ها و گروه‌های مسلح مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

سازمان ملل در همین حال افزوده است که رقم واقعی بالاتر از این مقدار است.

در «فهرست شرم‌آور» ارتش‌های هشت کشور در کنار ۵۱ گروه مسلح قرار دارند. این کشورها و گروه‌ها در درگیری‌های نظامی از کودکان یا به‌عنوان جنگجو و یا قربانی استفاده می‌کنند. در این درگیری‌ها آن‌ها یا کودکان را می‌کشند، یا مورد تجاوز قرار می‌دهند و یا به مدارس آنها حمله می‌کنند.

در گزارش تازه سازمان ملل پنج گروه بوکو حرام در نیجریه؛ «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در عراق و سوریه؛  جبهه النصره در سوریه؛ احرار الشام در سوریه و «یگان‌های مدافع خلق» مشتکل از نیروهای کُرد سوریه برای نخستین بار به این فهرست اضافه شده‌اند.

به‌تازگی سازمان دیدبان حقوق بشر گروه «داعش» را متهم ساخت که به‌طور هدفمند در نبردهای خود از کودکان  استفاده کرده است.

لیلا زروقی، نماینده سازمان ملل برای کودکان در جنگ، به‌هنگام معرفی گزارش جدید سازمان ملل در نیویورک گفت: «این گروه پیش از این نیز همواره به کودکان و همچنین به‌شکل هدفمند به مدارس و بیمارستان‌ها حمله کرده است.»

به‌گفته نماینده سازمان ملل در ماه‌های اخیر این حملات شدت بیشتری گرفته‌اند. لیلا زروقی گفت: «سوریه برای کودکان یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.»

همچنین یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد، گفته است سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی از جمله کشورهایی هستند که به‌شدت در آنها کودکان قربانی خشونت می‌شوند. تنها در آفریقای مرکزی دو میلیون و ۳۰۰ هزار کودک در خطر مرگ قرار دارند.

در سومالی، کنگو و افغانستان نیز وضعیت کودکان هشدار‌دهنده اعلام شده است.

به‌رغم این در گزارش جدید سازمان ملل آمده است که کشور چاد از «فهرست شرم‌آور» کنار گذاشته شد. ارتش چاد تمامی یک برنامه عملی را که با سازمان ملل متحد مورد توافق قرار گرفته بود به اجرا گذاشت و و اعلام کرد که از کودکان در جنگ حفاظت خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Samad

    رهبر ما آن طفل 14 ساله ای است که نارنجک به کمر می بندد و خود را زیر تانک می اندازد تا ما در تهران به اعدام فله ای بی گناهان یا زندانی ها و حیف و میل کردن اموال عمومی و خاله بازی مشغول باشیم.