ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير بهداشت:‌ حدود ۱۰۸هزار نفر در ایران مبتلا به ایدز هستند

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که آمار مبتلايان به ايدز در ايران حدود ۱۰۸هزار نفر است. او گفت این آمار در ایران هیچ وقت سری نبوده است.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که آمار مبتلايان به ايدز در ايران حدود ۱۰۸هزار نفر است. او گفت این آمار در ایران هیچ وقت سری نبوده است.

به گزارش روزنامه اعتماد در شماره شنبه ۱۴تيرماه، وزیر بهداشت گفت: «ما بارها اعلام کرده‌ايم آمار مبتلايان به ايدز در کشور ۲۷هزار ضرب‌ در چهار نفر است و اين آمار هيچ‌وقت مخفی و سری نبوده و به اطلاع مردم رسيده است که بنا بر محاسبه فوق، تعداد مبتلايان بايد حدود ۱۰۸هزار نفر باشد.»

همچنین قاضی‌زاده هاشمی افزود: «طبق نتايج بررسی‌ها، کمپ‌های ترک اعتياد يکی از مراکزی است که به علت تجمع معتادان، بستر مناسبی برای شيوع ايدز به شمار می‌‌رود.»

در حال حاضر و به گفته همايون هاشمی، رئيس سازمان بهزيستی ايران، بيش از ۸۰۰ کمپ درمان اعتياد در اين کشور فعال است.

علیرضا نوروزی، رئيس اداره پيشگيری و درمان سوء‌مصرف مواد مخدر وزارت کشور ايران نيز چندی پيش گفته بود ۱۴درصد از معتادان تزريقی مواد مخدر کشور دارای HIV مثبت هستند.

همچنین به گفته مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران «ایدز در افراد زیر ۳۰ سال و در مردان بیشتر دیده شده و در زنان نیز در حال افزایش است و اگر در این‌باره فکر اساسی نشود تعداد نوزادانی که با ایدز متولد می‌شوند هر روز بیشتر خواهند شد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.