ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آيت‌الله وحيد خراسانی:‌ اگر فايده ماهواره زياد باشد، استفاده از آن جايز است

آيت‌الله وحيد خراسانی از مراجع تقليد شيعه گفته است اگر «فايده حلال» استفاده از ماهواره زياد باشد، «خريد، فروش، نصب و راه‌اندازی آن جايز است.» آيت‌الله موسی شبيری زنجانی نیز استفاده از ماهواره را به خودی خود جرم ندانسته.

آيت‌الله وحيد خراسانی از مراجع تقليد معتقدان بهم ذهب شيعه گفته است اگر «فايده حلال» استفاده از ماهواره زياد باشد، «خريد، فروش، نصب و راه‌اندازی آن جايز است».

نزديک به ۷۰ درصد مردم در شهرهای ايران شبکه‌های ماهواره‌ای را تماشا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، او که از مراجع سنتی قم و از پایه‌گذاران مراسم عزاداری برای فاطمه، دختر پیامبر مسلمانان و از زنان مقدس شیعه است، افزوده که «خريد و فروش يا نصب و راه‌اندازی ماهواره‌ برای استفاده حرام آن حرام» است.

آيت‌الله موسی شبيری زنجانی يکی ديگر از مراجع تقليد درباره استفاده از ماهواره گفته است: «اگر خوف وقوع در گناه يا ترتب مفسده‌ای ديگر در آن نباشد، فی‌حدنفسه اشکالی ندارد.»

استفاده از تجهيزات دريافت شبکه‌های ماهواره‌ای در ايران «جرم» قلمداد می‌شود، اما بر پايه گزارش‌های رسمی نزديک به ۷۰ درصد مردم در شهرهای ايران بیننده شبکه‌های ماهواره‌ای هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    معقولانه است. چاقو رو میشه هم برا خورد کردن گوشت وسبزی استفاده کرد هم برای قتل نفس.این استفاده سو از وسیله است که جرم است نه خود وسیله. اینکه یکنفر نوشته مردم استفاده بد از آن میکنند تعبیر و برداشت شخصی شماست آقا. در ثانی اگر فرض کنیم فرضا 10% هم استفاده سو بکنند چرا آن 90% باقی باید محروم بشوند؟ ثالثا معیار خوب و بد شما چیست؟ نظر شخصی جنابعالی؟ خلاصه کلام هدف مسئولین نظام انحصار ارائه اطلاعات و فرهنگ «خود» است یعنی دروغ و ریا که در جامعه متی اش بازاری ندارد بنابر سعی میکند انحصاری و زور تپانی عمل کند که تاریخ مصرفش گذشته و در یا زود مجبور به تن دادن به واقعیت خواهد همانطور که در عمل هیچکس وقعی به این ممنوعیت نمیگذارد. نکته ای دیگر اینکه خود نظام برا دیگران تبلیغات خود را از ماهواره میفرسته ولی همو طنان داخل اجازه استفاده از این وسیله را ندارند!! اگراین بد است چرا خودتون استفاده میکنید؟

  • javid

    بسیار جایز و سنجیده است .به امید آزادی استفاده از آن.

  • Majid

    وجود مراجع تقلید ( شبکه قمواره ای) که دین را به بازیچه گرفته  خود بیش  از حد نفسه اشکال دارد و چون بغیر از تعیین حلال و حرام به دروغ کوچکترین  فایده دیگری برای جامعه ندارند لازم است برچیده شوند. "و با هر دروغى كه به زبانتان مى‏آيد، مگوييد كه اين حلال است و اين حرام، تا بر خداوند دروغ بسته باشيد، زيرا كسانى كه بر خداوند دروغ ببندند رستگار نمى ‏شوند."  (آیه ۱۱۶ از سوره ۱۶ در قرآن مجید)

  • روحان

    خب نظردرستی دارن اما چون 85درصد استفاده ازآن به طورقطع مفسده دارد لذاحرام هست