ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تعداد کشته‌شدگان جنگ سوریه از ۱۷۰ هزار نفر گذشت»

در آخرین گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گوشه‌های تازه‌ای از فاجعه انسانی در سوریه منتشر شده است. تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر در درگیری‌های مسلحانه این کشور جان باخته‌اند.

بنا به گزارش تازه دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه، در درگیری‌های مسلحانه این کشور که طی سه سال جنگ داخلی، بیش از ۱۷۰ هزار نفر کشته شده‌اند. یک سوم این کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش پنج‌شنبه ۱۰ژوئيه آورده است: «از زمانی که نخستین قربانی انقلاب سوریه در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۱ در منطقه درعا ثبت شد، تاکنون کشته شدن ۱۷۱ هزار و ۵۰۹ نفر گزارش شده است.»

این گزارش که آمارِ تا روز سه‌شنبه ۸ ژوئیه را در بر می‌گیرد، روشن می‌کند که در میان کشته‌شدگان، ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر غیرنظامی، از جمله ۹ هزار و ۹۲ نفر کودک بوده‌اند.

از سوی دیگر ۶۵ هزار و ۸۰۳ نفر از کشته‌شدگان را اعضای ارتش رسمی سوریه و شبه‌نظامیان نزدیک به حکومت بشار اسد تشکیل می‌دهند و ۴۶ هزار و ۳۰۱ نفر از آن‌ها نیز از شورشیان و اعضای گروه‌های رادیکال اسلامی از جمله «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) بوده‌اند.

در میان کشته‌شدگانِ نیروهای مخالف و شورشیان اسلامگرا، ۱۵ هزار و ۴۲۲ هزار غیرسوری دیده می‌شوند.

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه در آمار خود نیروهای مخالف حکومت سوریه را از یکدیگر تفکیک نکرده است.

در آمار کشته‌شدگان وفادار به حکومت بشار اسد، ۳۹ هزار و ۳۶ نفر سرباز ارتش رسمی؛ ۶۵ هزار و ۵۲۴ نفر شبه‌نظامی؛ ۵۰۹ نفر جنگجوی حزب‌الله لبنان و یک‌هزار و ۶۰۳ نفر غیرسوری طرفدار اسد وجود دارند.

دیدبان حقوق بشر سوریه با تأکید بر این‌که آمار واقعی کشته‌شدگان از هر دو طرف بیش از این‌هاست، گفته است دو هزار و ۹۱۰ تن از قربانیان شناسایی نشده‌اند.

به‌گفته این نهاد غیردولتی، مستندکردن آمار کشته‌شدگان به دلیل آن‌که هر دو طرف سعی در پنهان ساختن میزان تلفات خود دارند، دشوار است.

گزارش تازه دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه همچنین می‌افزاید رژیم سوریه حدود ۲۰ هزار نفر را بدون ارائه هرگونه اطلاعی از وضعیت آن‌ها بازداشت کرده و شورشیان نیز ۷ هزار سرباز سوری را در اسارت خود دارند.

بیش از دو هزار نفر نیز به اتهام همکاری با رژیم بشار اسد در بازداشت مخالفان حکومت قرار دارند.

بیش از سه سال درگیری‌ نظامی در سوریه نزدیک به نیمی از جمعیت این کشور را نیز مجبور به فرار از محل زندگی خود کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • gooshkon

    به چوتکه بگرید دستتان که ارقام را درست بنویسد

  • Samad

    پس دشمن اصلی جان و مال و ... مسلمانها اسراییل نیست! قبول؟ حلّه؟