ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لايحه دولت ايران برای جلوگيری از «ازدواج سرپرست با فرزندخوانده»

معاون رئيس‌جمهور ايران در امور زنان و خانواده می‌گويد دولت لايحه‌ای را برای لغو ماده ۲۶ قانون حمايت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آماده کرده است.

شهيندخت مولاوردی، معاون رئيس‌جمهور ايران در امور زنان و خانواده می‌گويد دولت لايحه‌ای را برای لغو ماده ۲۶ قانون حمايت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آماده کرده است.

ماده ۲۶اين قانون به سرپرست اجازه می‌دهد که با حکم دادگاه با فرزندخوانده خود ازدواج کند.

شهيندخت مولاوردی، معاون رئيس‌جمهور ايران در امور زنان و خانواده

اعتماد، روزنامه صبح ايران، روز دوشنبه ۲۳تير خبر داد که دولت ايران برای لغو اين ماده از مراجع تقليد تقاضای صدور فتوا کرده است.

به گفته مولاوردی، مراجع تقليد هنوز به اين درخواست دولت پاسخی نداده‌اند.

تصويب اين ماده‌، فعالان زنان و کودکان در ايران را نگران کرده است، اما نمايندگان مجلس ايران معتقدند که اين حکم اسلامی است. از جمله سالار مرادی، عضو کميسيون اجتماعی مجلس از اصلاح اين ماده دفاع کرده است: «فرزند خوانده حکم فرزند را ندارد. فقه و شرع اين اجازه را می‌دهد که سرپرست با فرزندخوانده ازدواج بکند.»

به اعتقاد منتقدان، «تصويب و اجرای چنين قانونی حس انسانی پذيرش فرزند را در خانواده‌ها از بين خواهد برد چرا که از يک سو به‌عنوان مثال، مادر خانواده از پذيرش فرزندخوانده‌ای که احتمالاً رقيب او خواهد شد سر باز خواهد زد و از سوی ديگر به جای برقراری رابطه پدری و مهر پدرانه، مادری و مهر مادرانه، رابطه‌ای توام با احساس جنسی را در بين فرزندخوانده و سرپرستان او ايجاد خواهد کرد که سلامت روانی کودکان به ويژه دختران را به خطر می‌اندازد و انگيزه‌های جنسی را در آن‌ها تقويت خواهد کرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    تمام این کثافت کاریها از دین من در آوردی اسلام برمیخیزد .

  • hasan

    بله خوب عزیزان یا باید قبول کنیم خدای محمد رابا تمام فتاوی آیت‌الله هایش را یا این که قبول نکنیم دو راه بیشترنداردکه هر دو راهش به ترکستان ختم میشودمنظورم عربستان است

  • کامیار

    خوب این سنت پامبر اسلام است که با زن پسر خواندش رزدواج کرد.

  • Delavar

    سالها پیش کسی می گفت میوه ای که بر درخت باغبان می روید بر او از همه رواتر باشد. این دیدگاه در عرصه ی امور خیر جایی ندارد. مگر می شود آشی نذر کرد و سپس خود آن را خورد؟